torsdag 20 mars 2008

Historien upprepar sig....

Fick ett snabbt telefonsamtal med följande dialog
- Mamma, jag åker skidor!!!
- Bra, du lovade ju det ;-)
- Mamma, jag åker och det är KUUUUL!!!!! :-)
- Jag sa ju det och nu har du förlorat flera dagar :-(
- Ja, jag vet,..... men det är skitkul! Roger har fotat så du ska få bevis! :-)
- Toppen passa på att åka fullt ut nu resten av tiden för nu är det inte lång tid kvar. Bara idag och i morgon.
- Ja, jag ska bara äta först!
Det innebär alltså att matklockan ringt och jag undrar om han tar sig ut i backen igen innan sovklockar gör sig påmind?

Fortsättning följer efter lite städning, promenad med hunden och en tur till veddesta.

1 kommentar:

Anneli sa...

Häpp Mie.
Det går bra för Skalman nu!
Nu ska jag klara mig alldeles utan dina bloggar och rapporter från fjällvärlden i tre dagar. När jag kommer hem är Mr Svahn redan hemma och har förhoppningsvis sovit ut en stund sedan ankomsten. Jag kommer att slänga iväg fotoapparaten av gammalt mått till närmaste snabbframkallning. Varför har jag inte försett honom med en digitalkamera??