måndag 24 mars 2008

Jag har inte bloggabstinens, tro mig ;-)

Förklaringen till att det blev en dag helt utan dator igår är väldigt enkel :-)
Min svägerska sedan hedenhös-tiden kom över och då åkte kortleken fram. Vi spelar "Plutt" ett spel som går ut på att man spelar 9 omgångar med olika svårighetsgrader och det gäller att få så lite poäng som möjligt.
Man har 2 kortlekar och man räknar ut hur många kort som går åt för att alla ska få 9 kort var och 1 till bordet. I går behövdes 46 kort (vi var 5 spelare) och då ska man försöka ta upp precis det antalet och dela. Lyckas man så får man 10 minuspoäng.

Första omgången går ut på att få ihop 2 st. trissar. Man kan fråga om man får ta kortet på bordet och får man det så måste man ta 1 extrakort. När man fått ihop sina trissar och det är din tur så lägger man ner dom på bordet. Tyvärr kan alla andra som lagt ner sina kort lägga även på dina så man kan bli sittande med många kort kvar på handen ;-)
Dessa poäng som man inte ska ha!

Först efter 5 spel med 9 omgångar lyckades jag vinna. Jag hade bara 45 poäng!! Kompis älskade inte mig för han avslutade med 400 poäng :-) *fniss*

Nåja nu är det annandag påsk och familjen kommer nog bara softa runt idag och göra lite som vi känner för. En långprommis med hunden lär det bli och sedan får hon sitta i "pölen" i hallen tills snöbollarna som samlar sig i pälsen har smält ;-) Hon är en syn för gudarna med snöbollar i hela pälsen :-)

Nog för nu, återkommer säkert under dagen. Ni som ska köra bilen hem från nära och kära -
KÖR FÖRSIKTIGT!

Inga kommentarer: