torsdag 20 mars 2008

Skärtorsdag

Vad tror ni hon drömmer om? Innebandy- tarmen har en tendens att göra sig påmind rätt snabbt här i huset. Den här bilden är från Juni 07. (inte länge säsongen varit slut)

Undrar hur det blir i år med tanke på att skorpan inte varit aktiv på ganske länge i seriespel och matcher. Otur med förkylningar och ryggskador har präglat hennes liv sedan mitten på dec-07.

Hennes största problem i dagsläget är att skolan med praktik innebär tidiga mornar och fysiskt tungt jobb. Inget som hon är bang för men det tar ändå ut sin rätt ;-) Hon avslutar sin näst sista praktikperiod i dag och ska tillbaka till skolbänken efter påsklovet. 6 veckor blir det den här omgången. De ska ha ett individuellt val så 2 veckor går åt till att intensiv studera ett område. Hon kommer inte ihåg vad hon valde så det blir en spännande överaskning. Hennes händer kommer någ att gilla den här teoriomgången för hon har inga naglar kvar, självsprickor efter att betong/puts och fixpulver och minst en million småsår överallt. Jag frågar mig - använder inte byggarbetare handskar??? Svarit är uppenbarligen - NEJ.

Den kille som fastnar för den här underbara byggtjejen får se sig i stjärnorna efter mjuka, lena damfingrar!! :-)

Inget nytt har jag hört från fjällen, vilket tyder på att sovklockan är i full gång. När skalman ringde i går kväll så berättade han att det var lite läskigt att åka bandvagn i början men sen var det skithäftigt. Han var dessutom mätt för korv är en av de få saker den mannen äter även när han är borta. (en riktigt kräsen skitunge) Eftersom jag fick veta i början av veckan att det blivit lite tokigt med sängplatser så frågade jag honom hur dom löst det. Svaret var hur enkelt och självklart som hellst! Jag sover i Basses säng och Basse sover tillsammans med Davva. Följdfrågan blev av naturliga skäl - men sover killarna bra när dom delar säng? svaret - haha ingen sover mamma, det ska vi göra när vi kommer hem! Tydligen funkar den filosofin inte riktigt på morgonkvisten för det är som sagt väldigt tyst på mobilfronten och uppdateringarna på hemsidan dyker sällan upp förrän efter 09,00.

Ha en bra dag allesammans :-)

PS! jag lär dyka upp igen under dagen ;-)

Inga kommentarer: