onsdag 26 mars 2008

Wii - konsoll och spel ;-)

I dag har Kompis kopplat in sitt Wii spel. Det var ett tag sedan man fick sig ett så gott skratt. Ni ska se både Skalman och Kompis när de kör en boxningsmatch! Det är som värsta motionspasset :-) Jösses det är så det ryker om ungarna, det är inte utan att de blir lite (mycket) svettiga.
Nu ska killarna se om de kan lura på Skorpan en match :-) Undrar det jag - hon brukar mest gilla att sitta och skratta åt de andra :-)

Jag slogs av en tanke i dag på jobbet.
- Hur mycket påverkar uppväxten ett barn???
Skalman är ju uppväxt med att vi alltid är väldigt övertydliga här hemma. Eftersom att Peter var ett barn med särskilda behov (odiagnostiserad) så har vi alltid varit noga med att tala om exakt vad vi förväntar oss av våra barn :-)
Resultatet kan bli lite annorlunda än vad man tänkt sig.
I går när jag var iväg och handlade så bad jag Skalman att tömma kylen - med det menar jag att man rensar ut sånt som kanske inte ser så roligt ut längre. Man kollar att frukt och grönt ser frächt ut o.s.v. Ja ni vet vad jag menar :-)
När jag kommer hem så står varenda sak från kylskåpet på bordet. Kylen är så gott som "ramren" *asg*
Som sagt inte vad jag tänkt mig när jag gav ett av mina barn utan särskilt behov en order att utföra ;-) Men han hade onekligen tömt kylen precis som jag bad honom göra :-)

Höres säkert senare för nu ska vi koka makaroner och ugnssteka falukorven. I dag är det kullinarisk middag som gäller :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va orättvist att ni har ett Nitendo wiie, vi vill oxå ha!! Ha velat haft det läänge! Är det så roligt som det verkar vara?? Kramar/ Dalkullan & Dalmasen

mie sa...

Till kullan och masen :-)

KÖP!!! De e skitkul och vilken motion!!