onsdag 26 mars 2008

Onsdag morgon och jag har koll på dagarna igen ;-)

Jag lyckades totalförvirra min dotter i går :-) Hon trodde jag var vilsen på dagarna men icke sa nicke! Jag tyckte det kändes som måndagmorgon men visst var det tisdag ;-)

I går fyllde "Alle" år - 16 stycken närmare bestämt. Alle är en av de 7 underbara ungarna i Enskede, tillika också en av Skalmans kusiner. Den lille mannen skulle ha varit född senare under våren 92 men han liksom sina syskon har haft lite bråttom ut i världen. Då för 16 år sedan hade jag och lillasyster ett litet meningsutbyte :-) Jag minns det som det var i går. Jag hade nämligen träffat en dagispersonal som hette "Aljeandro" ett vackert och klingande namn. Jag gillar det!!! Speciellt när det uttalas av min svåger som är sydeurope.
Jag talade om för min syster att får jag en kille så ska han heta Alejandro för det är så fint. Hon blev inte så glad på mig!!! :-)

Det namnet hade hon och svåger Miguel redan bestämt att deras barn skulle få, efter Miguels bror. Naturligtvis måste jag ju fortsätta retas (typiskt mig) och stå på mig *fniss*
Syster min och jag har haft många och mycket roligare diskussioner än denna men jag SKA ju apsolut tetas om jag kan.
Som ni har förstått så gick syster och svåger ur stiden som vinnare annars hade ju inte Skalman varit Daniel. I ärlighetens namn är jag ju tvungen att tala om varför jag valde bort namnet. Det skulle låta lite konstigt om jag och Anders som "bara" har Danskt och Svenskt påbrå skulle döpa vårt sista underverk till ett sydeuropeiskt namn när våra 2 tidigare mästerverk heter Peter och Linda :-)

Nå, det jag egentligen vill ha sagt är GRATTIS ALLE! Det var kul att prata med dig igår och jag hoppas du snart hittar ut till Skälby så jag får rå om dig lite ;-)

Nu väntar dagens höjdpunkt - mottagningsköket! Undrar om elektrikern fixade klart igår och om jag i så fall får provköra min aldeles nya diskmaskin. Jag lovar att tjejerna blir glada när det funkar för det går åt mycket tid för dom att fixa med disk, vila med barnen, och ha lunchrast själva. Det är lika spännande varje dag att gå till jobbet :-)
Vi hörs och syns senare och i dag ska jag verkligen komma med en eftermiddagskommentar! Jag vet att det har varit dåligt med det tidigare i veckan men jag måste ju hinna fika och kramas med Skorpan och Skalman som har påsklov!! :-) Ledsen bloggläsare men ni har lägre prioritet än ungdomarna ;-)
Just det! - Jag måste sparka lite på Skalman idag för han har en uppsats att skriva med inlämning den 4/4. Det är ett otroligt motstånd som vilar i denna tonårskropp så fort man börjar prata skolarbete, jag undrar om det är något som vilar i alla kroppar i den åldern eller om Skalmans motstånd är ovanligt stort? :-)

Inga kommentarer: