fredag 30 januari 2009

Bråda dagar ;-)

Ja nu är det mycket som ligger på vill jag lova :-)

I dag ska jag i alla fall åka upp till Bredsand för lite efterlängtad lugn och ro, jag är inte helt säker på att det kommer bli verklighet men jag ska i alla fall försöka.

I går var det spelarmöte för BBIF´s HJ-B och det blev ett riktigt bra och konstruktivt möte. Killar i den här åldern kan vara så grymt kloka och insiktsfulla. De har förmågan att se sitt eget ansvar och del i allt som händer men också att föklara vad som krävs av oss "vuxna" för att de ska kunna fullfölja det som var uppsatt som mål.
Jag ska renskriva noteringarna från mötet och lägga ut det på deras hemsida under helgen.

Jag ska göra beställningen på matvaror innan mitt arbetspass är slut i dag så datorn får följa med till jobbet. Datorrummet är alltid uppbokat när jag har 10 minuter över och dessutom så tar det ca 30 minuter att lägga beställningen. Hitills har jag gjort det på fritiden men det ska bli slut på det nu. Jag håller på att göra en tidsstudie på mina arbetsuppgifter och jag misstänker att en hel del jobb kommer att försvinna från mina axlar efter att det är klart och genomgånget med chefen :-)
4 timmar är bara 4 timmar! Jag tänker inte göra samma dumhet igen, bränd höna skyr elden.

Skalman ska vara hemma i helgen och hålla Skorpan och Båtsman sällskap, känns lite fel men endå inte. Herre gud, är man snart 17 år så klarar man sig utan mammas kjolar en helg :-)

Kompisen har fått veta att han troligen kommer att få jobba nästa vecka också!!!
Grattis till det killen, du gjorde ett tillräckligt bra intryck för att vara aktuell för vidare arbetsinsatser.

Datorn som jag skulle lämna för inläggning av musikprogram har totalhvererat så nu får jag kolla med Modde om han är duktig på datorer och kan fixa det annars måste jag nog flirta med Skorpan om att låna hennes :-) Det lär inte bli populärt.

Nog för denna gång, jobbet väntar och sedan är det full fart mot helg!
Ha det gott så länge allesammans för hos oss är det matchfritt enda till Söndag kl. 18.15 då BBIF Herrlag tar emot Bro ik i Viksjöhallen.

Inga kommentarer: