tisdag 27 januari 2009

Inget nytt på fronten

I dag har jag egentligen inget vettigt att komma med men måste ändå få ner lite tankar som snurrar.

Det verkar vara allmän bloggtorka på mina favoritsidor, undrar om det är den vanliga grå vinterdvalan som vilar över bloggskrivandet?
- Lundinsnyahus uppdaterar sporadiskt vilket jag tycker är synd för nu får man gå in på svenskainnebandy.se för att hänga med i vad som händer runt Balrogs damdemoner. Inte samma sak som att få uppdateringar av Majsan.
- jagmigochingenannan har tydligen fullt upp med sin lilla perfektionist, eller något annat utav de 6 "barnen". Inte ens storfamiljsbloggen uppdateras med recept eller veckohandling. Hallå, yster jag vill ha något nytt att läsa ;-)

Själv har jag fått en massa bra feedback och respons av en klubbmedlem i BBIF om hur jag ska försöka få Skorpan att damma av hjälmen och dra på sig målvaktsstället igen. Det känns så jäkla gott i kroppen när det finns andra som ser fördelarna med att låta gamla klubbmedlemmar finnas med i underarbetet. (Hon har haft en underbar helg, som tyvärr hade blivit lite gråtonad p.g.a. resesällskapet.)

Sen har jag fått veta bakvägen att min mamma inte mår så bra som hon låtsas om, vilket gör mig superfrustrerad! :-(
Varför ska det vara så jäkla svårt att stå för att man kanske är sjuk eller råkar ut för "ålderskrämpor" ?????????
Skulle jag sluta bry mig om det bara för att jag vägrar respektera valet av livskamrat?
Nej!, jag bryr mig lika mycket om henne som jag alltid gjort. Jag vill att hon ska må bra och njuta av att hon numera lever (allt för långt från oss) nära havet och närmare Danmark.

Jag lovar att aldrig hålla mitt hälsotillstånd hemligt för mina barn! jag tycker att det är ett sjukt beteende att leva efter mottot - det de inte vet mår de inte dåligt av.
Barn (stora som små) kpnner alltid på sig att något är fel, dessutom skapar ovisshet en massa tankar och funderingar på vad som kan/kommer att hända. Raka besked kan vara svåra att ta emot men mycket lättare att hantera för då har man möjlighet att ta reda på kunskap.

Kunskap är att känna sig trygg. Med eller utan jobbiga besked.

Så till er alla - har ni något ni borde berätta för era anhöriga? Gör det!
Anders, Kompis, Skorpan och Skalman - Jag älskar er!

1 kommentar:

Lena sa...

Blogg uppdaterad syster, men bara kortfattat ;)