torsdag 22 januari 2009

Eterns mystiska apparater

Ja då var det torsdag morgon och jag sitter som vanligt i köket och tittar på tv4 morgon och knackar på tangentbordet.

Det som är lite annorlunda är att jag sitter på en liten liten dator- en sk. notebok.
jag vet inte riktigt vad det innebär med tanke på minne o.s.v. men det ska jag väl snart ha lärt mig. Jag har fått 2 cd skivor som följde med, en recovery och en driver o utilitys skiva men jag har lite huvudbry för det finns inget ställe som jag kan sätta in skivorna i !!!!
Undrar hur de har tänkt sig det?
Finns det någon förståndig och kunnig person som råkar titta in på min blogg ibland som dessutom vet hur det är tänkt så är den personen mycket välkommen att uppdatera mig i det här mysteriet. :-)

I dag ska jag hjälpa Kompis att lämna in hans mobil. Ibland blir jag tokig på honom för när han köper någon ny pryl så betalar han alltid sjukt dyra pengar på idiotförskringar men med facit i handen så är han nog ganska smart. Lägger man en tunn mobil i fickan när man jobbar så är det ganska troligt att man sätter sig eller gör något annat som innebär en skada på själva skalet.
Hans skal har spruckit så det är totalt svart i displayen. Men idiotförsäkringen täcker upp och förhoppningsvis bestämmer de sig för att ge honom en ny telefon men oavsett så är nog det viktigaste att han får en telefon som fungerar ;-)

Syster yster i Enskede har nu bokat en kryssning för hela släkten när hon ska fira sin 40 årsfest. Hon fyller i Februari men resan går av stapeln i Mars. vi kommer hem dagen innan Skorpans 20 års födelsedag. Så det blir några spännande dygn :-)
I dag ska jag också hinna åka till svägerskan Sanne för att gratta henne på 47 års dagen, fy vad tiden går!!!! I morgon fyller lilla Simone år också, måste kolla med systeryster hur många. Jag har snuskigt dålig koll på årgångarna i Enskede. Cecci är ju en klockren 90, Alle en 92:a men sedan kör det ihop sig ;-)

Nej nu ska Skalman upp och det är ett arbete som tar 30-60 minuter, han tycker jag tjatar varje morgon efter att ha ropat på honom var 5:te minut i 20 minuter. Så det är lika spännande varje morgon :-)
Ha en bra dag allesammans speciellt Sanne på sin födelsedag. Grattis!

1 kommentar:

Lena sa...

Jag säger det bara en gång till ;)
90,92,93,94,00,03 och 04.
Fatta att hon fyller skola i år!

/Lena