måndag 5 januari 2009

Måndag morgon.....

kylan ligger som en grådisig matta över Järfälla, -9,3 står termometern på och det känns kallt även innanför dörrarna.
Anders och Skorpan har varit på gång den senaste timmen och jag har hunnit trycka i mig en kanna kaffe och ett antal stinkpinnar.
Som ni säkert förstår med tanke på kylan så är jag väldigt glad för att inte jobba i dag. tanken på att gå ut när det är så här kallt, får varenda led i kroppen på mig att rysa och ta time out.

Det är sådana här dagar då jag funderar kraftigt på varför jag stannar på den här breddgraden i världen men sedan sätter jag på tv:n och får en uppdatering på vad som händer i Gasa och genast förstår jag varför just denna breddgrad är så fantastisk. Här är det senaste att det ska bli lättare att få skuldsanering om du nu varit dum nog att sätta dig i den situationen och detta trots att det är finanskris i världen och lilla Sverige. Jag klagar inte!!!
Men Skalman kommer göra det när jag väcker honom för att gå en promenad med hundarna.

I dag ska det bli en massa kul grejer i mitt liv :-)
Under dagen ska granen, tomtarna och ljusstakarna hitta vägen tillbaka till vinden, (Skorpan har tvättat bort snösprayen åt mig) Damsugaren ska rastas och köket ska få sig ett ansiktslyft med trasan.
Sen ska jag fixa köttbullar, potatis och brunsås till familjen, tvätta nygrenarnas jackor som luktar rök efter att de eldat i vedkorgen på bredsand och sist men inte minst ska jag slå mig ner vid tangenterna för min vanliga träff undertiden som ögonen följer veckans SSL innebandy på tv.
I kväll är det Järfälla vs Aik och dessa 2 lag följer jag av naturliga skäl gärna även om hjärtat klappar hårdare för Aik så är ju Järfälla mina hemtrakter.

Nu låter jag er ta er an er egen klämmåndag så ses vi i etern igen senare om vi väljer att titta in igen. Ta det försiktigt när ni ger er ut i dag det kan vara halt och det är kallt ;-)

Inga kommentarer: