onsdag 28 januari 2009

Efter 3 innebandykvällar......

förväntar jag mig en lugn skön hemmakväll.
Kan man lägga in en beställning på det månne tro?
Jag vet! Jag väljer själv.
Jag ska inte klaga för jag har både rättighet och möjlighet att säga nej, men det är ju så förgjordat kul :-)

Man kan ibland förvånas när man befinner sig i en innebandyhall.
Som i går kväll, i Solna hallen där vi befinner oss för att hjälpa AIK med allt runt omkring en hemmamatch i SSL. Då kommer en kille fram och frågar Skalman om han heter Nygren?
När han svarar att han gör det så utbrister killen
- du är målvakt va?
Skalman svarar - ja.
Sen springer han iväg igen :-)
Undrar varför han var tvungen att få det bekräftat?
Men Skalman tyckte det var kul, han kände inte igen killen och åldersmässigt så borde killen inte ha koll på det (om han inte har en storebror som vid något tillfälle mött Skalmans lag.)

Jag kan bara konstatera att även om innebandy numera är en av Sveriges största sporter så är innebandyvärlden mindre än man kan tro.

I övrigt bjöds vi på bra underhållning i Solnahallen med en tät, stundtals lite hettsig match som AIK till slut lyckades vinna med 7-6. Warbergs spelare såg lite slokna ut efter slutsignalen och det kan jag förstå. Första perioden ledde de och halva tiden in i andra också men sedan ville bollen fara AIK´s vägar. Det var ändå nära att de lyckades spela oavgjort på ordinarie tid men efter att ha tagit ut målvakten så la AIK in bollen i tom kasse och slutresultatet var fastslaget 19.57 i tredje.

Skorpan valde att spinna i stället och avslutade sin träningskväll med 20 minuter plagiatsol. Men jag är endå glad att hon inte lägger ner all motion och blir en soffliggare, så Heja Skorpan!!!

Nu ska jag använda den ordinarie halvtimmen med få upp Skalman ur lådan ;-)
Det är som sagt inte helt lätt att försöka få hans sovklocka att zynka med skolans schema :-)
Men som den underbara mamma jag är så kan jag ta fram tonläget som visserligen gör honom skitsur men som han endå inte vågar trotsa :-)

Ni skulle bara veta vilken pondus lilla jag kan plocka fram (Haha)
Ha det gott

Inga kommentarer: