fredag 16 januari 2009

Fredag morgon och full fart mot helgen ;-)

Ja, nu är det tidigt men jag har faktiskt varit upp 1 timme redan :-)
Tro det eller ej men det är min vanliga tid att kliva upp.

Vad händer då idag?
Jobba, Lets dance, god mat och ett enkelt glas vin.
Jag har bråda dagar alla dar i veckan, eller hur???

Vi har bestämt oss för att stanna hemma i Skälby den här helgen så vagnen får klara sig utan oss. Visst skulle det vara skönt att bara byta miljö men samtidigt finns det ibland saker på hemmaplan som vill ha uppmärksamhet. Nu närmast är det damsugaren som vill ta en tango och sedan måsste ju golvmoppen få sin svängom också för annars kan det bli avundsjuka.

Sen ska jag ringa mitt bredbandsbolag och få hjälp med inställningarna för just nu använder jag Skorpans mobila modem. Stackaren hon får inte ha någonting i fred för mamman :-)

Jag läste att Clas Svahn har roat sig med att få bakterier i ena ögat så han har nog inte haft någon höjdarvecka. Hoppas det är på bättringsvägen.
Man har ju hittat någon gas på Mars och när det händer något i rymden så brukar ju det betyda att han får mycket att göra.

Kusinvitamin i Hedemora har dragit på sig någon bihåle/halsinfektion så hon får stanna i sängen i helgen. Krya på dig gumman.

Skorpan brakade ihop med sin tränare ordentligt i går kväll. Någonstans hoppas jag att de kan uppföra sig som vuxna människor båda 2 så att hon kan träna i alla fall 1 gång i veckan. Som det ser ut nu så kan man inte byta klubb mitt i en säsong och om hon verkligen lägger hjälmen på hyllan nu så har jag svårt att se hur hon skulle kunna orka sig tillbaka.
Det är ju som hon säger
- Jag började i BBif igen för att spela i damlaget inte för att hjälpa F93 att spela i damlagsserien.

Nu ska jag ta och jobba lite med uppdateringar av vår egenkontrollpärm. Det är snart ett år sedan jag påbörjade arbetet med den och nu är det snart dax för kommunen att komma på kontroll igen. Då vill jag helst att allt ska vara klart så vi kan beta av kontrollen och få godkänt på alla punkter med en gång. Det vore så himla skönt att bara glida igenom kontrollen utan anmärkningar.
En förutsättning för det är att alla dokument finns, är uppdaterade och överensstämmer med vårt faktiska arbetssätt.
Det roliga med det här arbetet är att det är "levande" dokument. De vidareutvecklas hela tiden genom att vi hittar nya arbetsmetoder, vi stannar liksom inte upp i det gamla invanda lunket och mentaliteten
-så har vi alltid gjort och det har fungerat så då fortsätter vi med det.

Det är vad jag kallar kvalitet på arbetet.

Inga kommentarer: