söndag 25 januari 2009

Söndag morgon och jag njuter av ......

en spegelblank (visserligen blöt) is över Mälaren. Öarna speglar sig vackert och träden som lutar sig över strandkanten står och väntar på våren.

Vi har nu haft en helt underbar lördag bara jag och Anders i husvagnen, precis som jag trodde så har Kompis hållt sig i sin vagn och bara pulat runt och fixat. Jag har inte varit inne i den vagnen på hur länge som helst och i går kväll frågade jag honom om han inte tänkte bjuda in mig snart.
-Jo, men du får vänta lite till. Sa han med ett leende.
Undrar vad det är han gör???

Skalman har varit med sötnos på Party Lite möte så han har fått sin helgdos med doftljus :-)
Skorpan har såsat runt i bubbelpolen, ätit gott och bara njutit av livet. ska bli skönt att samla hela familjen igen i kväll.
Frågan är bara om det blir runt matbordet eller i innebandyhallen.
Skalman fick frågan om han ev. vill ställa upp och spela match i kväll med herrarnas b-lag och det är han ju inte sen att tacka nej till.
Han gillar att spela med det här gänget för de har vinnarskalle men har samtidigt kommit så långt att de kan ta en förlust utan att skylla på en enskild spelare.
Han eget lag har samma förmåga och det är därför han trivs i situationen. Han tycker ionte det spelar någon roll om han sitter på bänken eller i målet. Det är själva känslan han jagar :-)
(Sen har han ju en stor portion vinnarskalle själv så han fajtas ju för att vara den som sitter i buren)

Nåja, nu ska jag fixa frukost och så småningom fixa med packningen för hemfärd till Skälby och en ny arbetsvecka, men nu har jag i alla fall fått en välbehövlig helg med en hel del tysta timmar och skön natur. Precis vad jag behövde :-)

Inga kommentarer: