lördag 31 januari 2009

Haha....ja denna innebandy! Eller klubb!!!

Sitter och tittar ut genom huhsvagnsfönstret och ser mälarens istäcke vila i grådisigt ljus.
Ingo har somnat för gott, en legend har gått ur tiden.
En tanke flyger till George Scott som ju rimligtvis borde påverkas av hans död. En sådan legend borde ha satt djupa spår inom boxarvärldens atleter och utövare.

Ja, idrotter överhuvudtaget skapar ju möjligheter till "stora familjer". Alla lär känna alla eller vet ungefär vem alla är. Alla påverkas av vad som händer i klubben när något händer någon deltagare. Ni förstår nog hur jag menar även om det låter svamligt.

Nu ska ni höra det senaste inom klubbteknikens märkliga värld (läs det jag skriver med ett visst mått av humor men glöm inte att det även ligger ett kryddmått av allvar i det)
Fredag kväll kommer sms - kan Skalman spela match för ett annat lag under lördagen?
Skalman är hemma i Skälby med Skorpan så det borde ju funka varvid jag vidarbefodrar sms till hans nummer. -Skalman säger Ja- jag medelar att han ställer upp och får då veta att det är för HJ-A!!!!
Medelar Skalman att det är för HJA varvid han svarar - VA???? Faaaan!!!! Men okej han ställer upp men det är sista gången eftersom att dessa tränare inte ens hälsar på Skalman när de stöter i hop i hallarna och att de dessutom har tackat nej när Skalman provtränade för deras lag.
(Han gillar inte att folk använder honom som det passar dem. Han anser att han inte är något paket som man plockar fram varje gång de ordinarie spelarna behagar vara ospelbara alla 4 samtidigt)
Nåja, Skalman ställer upp på villkor att de fixar skjuts till och från matchen eftersom vi inte är hemma. Vi väntar på att få veta när, var och med vem som ska skjutsa. Då får vi information om att tränarna i HJA har löst sitt målvaktsproblem själva och alltså inte behöver hans hjälp.

Jag tänker nu använda några väl valda ord som är helt mina egna men jag måste bara få säga dem. Håll för ögon och öron!
JÄVLA IDIOTER!!!!!!! VUXNA SVINHELVETEN!!!!!!! SATANS FITTSTIM!!!!!

Tränarna i HJA stoppar tillbaka min son i garderoben och tackar för att han kunde tänka sig att ställa upp!!!!! Hur i hela helvetet kan en klubb ställa sig bakom ett sådant beteende????
Ledsen Bele Barkarby IF min lojalitet har ni förbrukat!
Ett tack till MG som talade om för dessa tränare att de nu har bränt alla sina segel och det inte är någon ide att de söker målvakt från Skalamn vid nästa tillfälle då deras egna 4 målvakter inte ställer upp.

Trodde ni det var slut med det så kommer en liten slutkläm här -
I morse väcks vi av telefonen här uppe i Bredsand av lagledaren i HJA som undrar om vi har nycklar till Viksjöhallens tidtagarur!!!!
Alltså blir resultatet att de måste ringa hem till Skalman som troligtvis ligger och sover (för han ska ju inte spela match för HJA i alla fall) Nycklarna ligger ju i Skälby (synd!) Vi kunde lika gärna ha haft med oss dem eftersom att Anders ska använda dem i morgon när vi kommer hem.
Undrar om de hade åkt hit för att hämta dem i så fall???? ;-)

Haha ja denna idrottsteknikens värld!! mäniskor är märkliga maskiner inte minst om man tittar på sig själv i spegeln, eller hur???
Visst kanske jag överreagerar men jag brukar tänka så här
- Jag visar iallafall mina barn att jag reagerar!
- Jag kan förstå hur mina barn tänker!
-Jag kan förstå hur mina barn känner!
-Jag kan hålla med om att vi vuxna ibland beter oss illa!

Nu ska jag fixa undan frukosten och sedan gå ut och säga Grattis till Elias som fyller 5 år idag!

Inga kommentarer: