söndag 4 januari 2009

Åter i Skälby

vid mitt älskade köksbord :-)

Fundrerar på hur jag ska lyckas övertala herr Nygren att det är dax att måla om väggarna nu när Skorpan fixat nytt kakel. Skulle vara snyggt med en fondvägg i samma färg som de granitgrå klinkersen och sedan vit/grå för att matcha de vita klinkersen. Men då kommer ju de svagt rosatonade luckorna att verka helt malplacerade!!! :-(
Jag är aldrig nöjd ! - säger min familj i alla fall men jag lovar att jag skulle vara väldigt nöjd om jag hade ekonomisk möjlighet att renovera varje vecka som jag alltid är sugen på.

Precis som min vän på södra sidan staden (Majsan) så är jag tvilling och därmed väldigt impulsiv, hittar på nya ideer och förverkligar dom gärna men ofta är jag bara nöjd en kort tid innan jag hittar på nya ideer som jag tycker verkar ännu bättre :-)

Men jag får väl följa ett av mina egna råd - slå lite kallvatten i blodet och tänk till ordentligt och i flera steg innan du trycker på startknappen ;-)

Nej det mest dramatiska som får hända idag är att jag tar fram frisörsaxen och klipper till Herr Nygren med ett par centimeter :-) Sen är dagens kvot av förändring i mitt liv uppfylld:-)
Han har inte träffat saxen sedan oktober och med tanke på hans nya liv så behöver han verkligen stylas lite.
Ska se om jag kan ta några före / efter bilder och lägga in på datorn lite senare så kanske ni som är lite nyfikna på min nya kärlek kan få en uppdatering av 30 kilo mindre herr Nygren.
Han är så nöjd med sitt beslut och jag är så nöjd med att han är nöjd!!!

Återkommer när förändringens vindar har blåst klart över Österdalsvägen 72 :-)

Inga kommentarer: