måndag 12 januari 2009

Måndag med SSL ??? :-)

Japp, med SSL på en annan nivå :-)
kom precis hem från Solna hallen där jag suttit som protokollförare på AIK vs Umeå city.
Ingen rolig match det heller.
Första perioden hade båda lagen ett sjukt högt tempo och höga primalskrik för sig. den perioden slutade 1-0 till AIK som satte ett mål 19.47 tror jag det var.
Andra perioden var lugnare tempo och ljudnivå med stundtals rolig innebandy jämn period som slutade 2-2 och i sista vet jag inte vad jag ska säga om.
Men matchen slutade 8-3 till AIK.
Kranberg fick en utvisning för spel med handen och den blev utökad med en 2a för att domaren uppfattade att Kranberg protesterade mot domslutet. Vi i sekreteriatet kan hålla med honom om att han fick betala för en på läktaren mycket högljudd persons protester.

fördelen med denna match var att den hade matchstart redan klockan 18.00 så nu hann vi hem för att titta lite på tv-matchen också. Det ser ut som att Västerås drar det korta stråt och Falun tar med sig 3 poäng hem till Dalarna.

Nu mina vänner ska jag säga Grattis till Fredrik som fyller 24 år i dag. Därefter ska jag följa efter gubben upp för trappan för att inta ett horizontalläge i 8 timmar. Man blir så sjukt trött i huvudet av att sitta i innebandyhallar men det är ännu sjukare roligt att vara där ;-)

Men lite stolt är jag ändå över att jag lyckades ha min veckodate med tangentbordet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära kusin vitamin, nejdå inte stressar du mig inte, jag har själv så mycket att tänka på=) Ja manikyr är bokad 30:e april då jag även gör nagelförlägning!Pedikyr ööh nej ska man göra det å? Räcker inte ett mysigt fotbad hemma med lite filning och snyggt lack?! Jag hatar när andra tar i mina fötter! Ufa! Jusste det ska man ju oxå tänka på, nått nytt,gammalt,lånat & blått! HJÄLP tack! Brudklänningen är ju tex helt ny efter som att hon syr den från början till mig, med specialdesign, duger det? annars köpte jag ett par örhängen i venezuela till bröllopet, jag aldrig använt, det kasnke kan gå under kategorin nytt? men gammalt, lånat och blått??? Tips? Kramar