torsdag 29 januari 2009

Håll tummarna!!!!!

Kompis har blivit erbjuden att jobba lite extra på ett företag i Lunda industriområde.

Även här kan jag ge ett exempel på hur mycket nytta innebandyhallar gör, han stötte på en person via ett annat extrajobb på den här arbetsplatsen. När han sedan stötte på personen i hallen så passade han på att fråga om de behövde personal. Han sa som det är - jag tar alla typer av jobb och har inga krav på fast heltidstjänst.
Personen ringde i går och frågade om Kompis var uppbokad på annat resten av veckan.
Inte alls, svarade han så nu har jag skjutsat dit honom och sitter och håller tummarna för att det ska komma någonting mer ur den här möjligheten.
Om inte annat så har det givit honom möjligheten att visa vad han går för och det är ju bättre än ett CV på ett papper :-)

Alltså får ni hjälpa mig att hålla tummarna medan jag ringer folktandvården för nu måste Skalman få hjälp med sina käkar. De smäller och gör ont och nu på morgonen så låste de sig helt och tårarna var inte långt borta. Hoppas folktandvården kan ge honom hjälp för det är många år som han haft det här problemet men varje årskontroll har vi glömt ta upp det med tandläkaren.

I kväll är det möte i Belehuset kl. 18.00 och sedan träning.

Inga kommentarer: