måndag 5 januari 2009

När mellanmålet är målet :-)

Haha... Vad håller herr Kranberg på med???
Har han grejerna eller kanske käkat taggtråd? Nåja det är ju inte ovanligt att han vevar runt med klubba och ben. Men visst är han skicklig mellan varvet. Taffligt kallar visst Kokocha det hela.

Hide-a-lite har i alla fall käkat spenat till middag :-) I nu läget 7-2!!! mot Umeå city. Ja, vissa måndagar med SSL och tangent bordet är väldigt trevliga. Gubben Nygren undrar om dom inte har några målvakter i Umeå??

Synd om Järfälla som får spela sin hemmamatch i Linköping (vilket i min värld inte ligger i närheten av hemma) Men det är klart att med tanke på lilla Järfälla kommuns inställning till behovet av ordentliga hallar för alla typer av idrotter så kan man inte begära mer. Kommunen har inte vid något tillfälle förstått vidden av det sjukt stora innebandy, pingis och basketintresset som ungdommarna i vår kommun sitter på så kan man ju straffa Järfälla med en publiksiffra som inte kommer över 800 personer. Dessutom vid ett tillfälle då det vore underbart för ungdommarna att kunna gå till en idrottshall och titta på idrott i stället för att drälla runt och inte ha något vettigt att göra.

Nåja, vad gäller dagsläge-bild på Nygren så hann tröjan åka av innan jag lyckades få fram kameran. Jag funderar på om han räknat ut vad jag har på G?
Men det kommer en dag i morgon också och då ska han klä på sig i alla fall för han ska hjälpa syster sin med en enklare flytt till en evakueringslägenhet, hennes ska renoveras och saneras från mögel och fukt skador.

Nu ska jag se slutminuterna på matchen och önskar er alla en god natts sömn.

Inga kommentarer: