måndag 19 januari 2009

Nu vecka, äntligen!

Förra veckan var ju lite av ett virrvarr på jobbet, julen skulle ut och normala rutiner skulle in och inskolningar uppe på det. Allt på en gång.

Sen kom den efterlängtade helgen men ack så fel jag hade.
Det blev en precis så där jobbig helg som jag inte klarar av. Fredagen började med att Skorpan frågade om det var okej att Båtsman kom till oss (efter att han klivit innanför dörren) sedan kom Skalman och frågade om Sötnos fick komma och vad svarar man då när den ena ungen redan fått ett ja? Jo, man säger ja, det är okej.
Det slutade med att jag och Anders gick upp och la oss. Ibland kan man känna sig utkörd från sitt eget hem utan att man är det.
Lördagen flöt på i samma tempo så jag och Anders rymde iväg till Ängsjö för en 2 timmars promenad i ensamhet med bara hundarna som sällskap.
Lördag kväll blev det innebandyhallen och sedan förpassnng till sovrummet igen. Det är ju inte alla helger som man känner för att bli påtvingad sällskap.
Det händer att man behöver tid för tanke, eftertanke och lugn. Tystnad är en lyxvara som jag både behöver och är väldigt rädd om. Tyvärr är det sällan jag får det och när tiden blir för lång mellan tillfällena så blir jag en tickande bomb.
Det är jag nu!!!
Jag fick nämligen inte mer än 2 timmars tystnad och då bara för att jag rymde från mitt hem, på hela helgen.
Det räcker inte, speciellt inte när jag talar om för familjen att nu behöver jag time off och inte blir lyssnad till. Jag kan få dåligt samvete för att jag behöver den här tiden och tystnaden men samtidigt håller jag på att träna mig i att säga nej mycket tidigare.

Uch jag låter som en tant, en gnälltant! Men jag har ju inte bett om att få dessa sjukdommar och jag skulle gärna vara utan dom. Trots att de lärt mig mycket om mig själv.
Jag önskar nog bara att jag hade fått dom efter att barnen flyttat hemifrån för Anders är ju av natur en väldigt tyst människa på hemmaplan. Har han en tv med många kanaler så har han allt han behöver för att roa sig själv.

I dag mår jag illa, kan inte tänka mig att behöva vara pedagogisk, eller ens trevlig. i dag vill jag bara få tänka mina tankar till punkt och sedan låta resten av tankarna irra runt utan att behöva ta ansvar varken för dom eller något annat.

Ett par trevliga saker inträffade ändå under helgen ;-)
Morbror Ole och jag hade ett långt mysigt samtal och han berättade att han slutat röka - Du är så jäkla duktig Ole!!!!! Jag beundrar dig :-) Funderar på om jag ska köpa ett kg minttabletter till dig i present =)

Kusinvitamin och Fredrik kom och fikade i går kväll, ett par mysiga timmar framför datorns liveuppdatering gjorde att både jag och Fredrik fick hänga med på de innebandymatcher som vi var mest intresserade av. Jag med AIK vs Dalen och Fredrik med Storvreta vs Jönköping.
Hoppas bara att Flisabethan har mindre ont i ryggen i dag. Båda "våra" lag vann :-)

Inga kommentarer: