onsdag 14 januari 2009

Bröllopsbestyr i Hedemora

I går var kusinvitamin i Bålsta för att pröva brudklänning. Det verkar som att hon äntligen har hittat rätt ;-)
Efter många timmars sökande på internet och kontakt med en uppsjö av butiker så fick hon tips om bröllopsbutiken i Bålsta och där fick hon den hjälp med klänningen som hon behövde.
Kul ! Nu kommer det bli extra spännande att få se henne den där dagen i Maj.

I går kväll var det träningsdax i familjen men jag kan tala om att jag fick njuta av lite extra ledighet för gubben var snäll och skjutsade Skalman till hallen och Skorpan valde att masa sig ner på träningen i hopp om att kunna prata med tränarna så att de kan hitta en grund för ett fortsatt samarbete.
Vi håller tummarna för att tränarna inser att de inte kan bemöta de vuxna spelarna på samma sätt som man bemöter 14/15/16 åringar. Det bör finnas en viss respekt för att det är vuxna kvinnor som har arbeten och därmed andra åtaganden som också är måstesaker. Visst kan man planera sina läxor och insäsning för prov efter träningstider och så om man går i skolan men jag skulle inte kunna gå till min chef och säga att jag inte kan jobba över eller utföra vissa arbetsuppgifter den här dagen för jag måste vara på topp i kväll på träningen.
Hon skulle titta på mig och undra om alla öl står i backen?

Nej, tränare till så kallade damlag i hela Sverige här kommer en uppmaning.
Håll koll på vilka av dina spelare som går i skolan och vilka som lever under samma förutsättningar som du själv.

I dag blir det en tuff dag på jobbet. Visserligen var det tjugondag knut i går men i dag åker julen ut från Majasalen ;-)

Inga kommentarer: