tisdag 11 maj 2010

30000 står det på räknaren..........

när jag öppnar upp bloggen för dagens inlägg.
30000 sedan den 10 feb 2009 alltså på 15 månader!

Snuskigt intressant blog?
Eller nyfikna människor?
Eller helt enkelt en salig blandning av båda ingredienserna!

Hur som helst så är det ju lite smickrande för det ger en snittsiffra på 2000 besök i månaden eller 67 sidvisningar per dag och det är väl inte illa med tanke på att jag egentligen bara skriver om innebandy och på sommaren vår vardag med en viss censur som landar på min andra blog http://tankariettvirrvarr.blogspot.com och den är lösenordsskyddad ;)
Det är där jag skriver allt smaskigt som inte alla får dela med mig och där jag skriver mina åsikter utan att bry mig om ifall någon känner sig kränkt eller påhoppad =)
Alla de som tycker att alla som läser min blog vet exakt vem jag skriver om eftersom alla läser min blog???

Hallå!
30000 på 15 månader är faktiskt ingen supersiffra i blogvärlden!
Man kan börja gnälla när man vet att vilt främmande personer läser bloggen och att det handlar om flera 1000 om dagen!

Nå väl, kul att jag är nöjd med siffran eller hur? Det är ju faktiskt det enda som är viktigt eftersom jag egentligen bara skriver för att jag tycker det är kul och för att jag gärna delar med mig av mina tankar och funderingar i livet om allt smått och gott i vardagens grå toner.

I kväll ska gubben åka på AIK avslutningen och kanske spela fotboll???
Jojo han gillar att idrotta så det ska nog kunna funka men ändå.........killarna kommer ju använda honom som hörnstolpe  =)
Ska mycket träning till innan han är ikapp deras kondition och prestanda på planen.
Men kul kommer han med all säkerhet att ha och det är ju aldrig fel.

I helgen ska mamma Nygren åka med Birka Paradis för att blåbärspangkakan och Skorpan ska få åka på kryssningen som de blev lurade på härom helgen. De har ju inte uppnått åldern av 23 år!
Stackars tjejer! Först är de för unga för att de inte fyllt 18 år, sedan för att de inte fyllt 20 år och nu för att de inte fyllt 23 år!
Vad kommer för åldersgräns härnäst??? För visst måste det väl finnas en gräns till som kan stoppa dem från att göra vad de vill trots att de är myndiga sedan många år och ska enligt lag ta fullt ut ansvar för sina handlingar själva. Hopplöst att vara ung i dagens samhälle.
Sedan finns det något som kallas jobbgaranti för unga och enligt det konceptet ska man söka praktikplats om man är arbetssökande och helst på ett företag där man ev. kan få anställning senare men om man har en utbildning med yrkesbevis så verkar det lite konstigt att man ska söka inom andra branscher eftersom man inte utbildat sig bara för att lägga yrkesbeviset i byrålådan. Går man över till en annan nisch inom branschen så måste man bli lärling igen och börja om på det steget på lönelistan som ligger lägst!
Som arbetssökande byggare kan man inte helt enkelt vänta ut att branschen ska vända upp igen trots att man vet att byggbranschen är en konjukturkänslig bransch från början.
Märkligt fenomen men hur som helst så kan jag inte se Skorpan framför mig när hon sitter som telefon intervjuvare!!!!  (Hon är den tråkigaste telefon prataren jag någonsin pratat med)
Heller inte som personlig assistent kommer hon göra karriär kan jag säga er för det har hon provat och hon har alldeles för hög empatitröskel för att kunna göra ett bra jobb med en brukare.
Sedan pratar de om taxichaufför men hallå!!!!
Om hon hade körkort så skulle hon kunna ta ett jobb som ligger utanför SL-gränserna och då inte vara arbetssökande eller hur???

Ja ja...det är som sagt var inte helt enkelt att vara ung i vårt samhälle.

Nog för nu, jag ska se till att mina kära chippar kommer iväg till skola och att Skorpan masar sig upp till sin kompis som hon hjälper lite då och då med huset. Härligt med kompisar som ser till att tösen har något att göra på dagarna så mamman slipper hitta på projekt åt henne  :)

Inga kommentarer: