torsdag 20 maj 2010

Syskonsyndromet.......är ett smärre helvete......

Ja jag vet!
Danskarna kan inte spela ishockey!
Men nu råkar ju dessa danskar ha spelat till sig en plats i VM som innebär en match mot storebror sverige som ju är kungar i denna idrott och dessutom självskrivna segrare.
Ja det svarret får du av mig och jag inte orkar bry mig om att förklara mig.
Sverige tar det....allt annat vore en skam!
Frågar du och jag orkar förklara mig så handlar det om att kan man slå Canada så kan man slå Sverige. Det sitter lika mycket i huvudet som in skridskon.
Tänk om lillebror Danmark tar hem segern!!!!
Stort......men också sorgligt för sen tar nog batterierna slut i Danskarna.
Visst de tog sig längre än storebror Sverige i så fall men sen blev det svart för båda nationerna.

Alltså blir jag inte olycklig vilket land som än går vidare i VMspelet även om jag tror Sverige har större chans att klara sig hela vägen.
Hur det än är så .......för varje vinstmatch tar du dig en bit närmare förlusten.

1 kommentar:

Flisan sa...

Det var en bra match, rätt lag vann! Jag är dock lite ledsen för att jag inte vann 14 ggr pengarna jag satsat :P MEN MEN!

Nu har jag verkligen uppdaterat bloggen med massa nytt och bilder!

Jobbar till 13.15 imörra men jag slår en signal sen <3 Puss