måndag 3 maj 2010

Med all informations som jag matas med.......

så kan jag inte göra annat än fundera på det där fenomenet att kritiskt granska det jag läser och hör i eter, media och telefon.

En kort sammanfattning av allt som jag just nu funderar på sanningshalten av:

Vad gäller innebandyn i Sverige så är det "silly season" och den har väl inte spunnit igång med all för stor karusellfart ännu men det jag reagerat mest på är att Djurling ska vara på väg utomlands och att Antener är på väg till Finland???

Här har man verkligen något som man kritiskt ska granska sanningshalten i. Kan det vara sant??
Ja, självklart kan det vara det! Men hur sannolikt är det??
Jag har svårt att tro på att Antener väljer att flytta till ytterligare ett land men samtidigt vet jag ju inte vad för typ och hur långt kontrakt han skrivit med AIK och Djurling kanske också kan vara sant men heller inte där är jag övertygad om att sanningshalten skulle vara särskilt stor då han mig veterligen aldrig varit intresserad av att lämna Sverige. Han har uttalat att han är mycket nöjd med det sätt som man hanteras på i AIK vid skador tex. vilket man som innebandy spelare aldrig kan svära sig fri från.  En grundtrygghet som jag tror alla innebandy spelande människor gärna har i ryggen.

Ja visst finns det saker man kritiskt ska granska. Man kan också roa sig med att fundera på hur Obama tänkte när han tillät fler oljeriggar utanför kusten bara några veckor innan ett borrtorn sjönk och naturkatastrofen närmar sig som ett totalt haveri.

För er som är här och läser för andra gången så kan jag tala om att jag valt att dölja en del av min tidigare text eftersom jag påverkade en person negativt och det har jag ingen rätt att göra.
Jag står fast vid texten men jag väljer att inte låta den ligga ute i etern.

Inga kommentarer: