onsdag 26 maj 2010

Jaha, någon är nyfniken ;)

Åter har någon roat sig med att sitta och uppdatera sig själv via bloggen =)
Undrar om sökaren fann vad han/hon letade efter?
Kan ju avslöja för er ev. nya läsare att det smaskigaste i vårt liv placeras på http://tankariettvirrvarr.blogspot.com/ och den är lösenordsskyddad, så tyvärr finns det inget annat i den här bloggen än det som jag vill dela med mig av. Jag har ju lärt mig att jag lever i 2 världar och för att inte tvinga den ena världen att delta i en värld som inte intresserar dem så har jag valt att dela upp det.

Speciellt under innebandysäsongerna är bloggarna väldigt delade för då är det bara innebandy på den här bloggen. Ett intresse som jag inte bara delar med min familj utan det finns många runt om i Sverige som tycker att det är den roligaste sporten i livet.
Nu när innebandyn har full fart på sin silly season säsong så är jag inte lika aktiv eftersom jag bara skriver om mina tankar runt information som jag hämtat på lagens hemsidor och innebandymagasinet.
Trots att jag kanske får förhandshintar om saker som är på gång så kan jag inte gärna skriva något innan det är bekräftat att det är officiellt.
Emil Persson (tränare i AIK) har ju länge stått på innebandymagasinet som "lämnande tränare men klubb oklar". Det som är lite konstigt är att man inte ändrat det trots att det numera är officiellt att Emil arbetar på Svenska innebandyförbundet som utvecklingskonculent och arbetar man där ska man inte vara knuten till något förbundslag. Alltså går han inte till en annan klubb det är glasklart!
Med detta vill jag ha sagt att man inte ska tro på allt man läser till höger och vänster i dessa silly seasontider =)

Här kommer lite update om fronten i metropolen   ;)
Skorpan kommer hem i kväll!!! Me like! Saknar henne så mycket.
Skalman ska skriva prov i Naturkunskapen i dag - håll tummarna så han slipper tenta nästa år ;)
Gubben Nygren har börjat sakna sitt materialrum i Borgen  =)
Sigge har tråkigt i byggröran och bär runt på alla verktyg han hittar, lägger dem och alla skor han kommer över i en hög vid altandörren. (Han är söt men en satans terrorist!)

För er som bryr sig och undrar om min mamma så kan jag tala om att läget är oförändrat. Hon har sina skakningar, svårigheter att tala men är still going strong. Hon har ju valt bort cellgifterna som påverkade henne så negativt  så nu mår hon i alla fall inte illa längre och det är skönt.
Själv jobbar jag med kroppen för att överleva de här förbannade lågtrycken som seglar in över metropolen hela tiden. Jag vill ha högtryck, 25 grader varmt i luften och hög klar luft! Kan man beställa det någonstans?

1 kommentar:

flisan sa...

Jag ska göra allt i min makt för att du ska få massa högtryck, jag menar jag är ju gud- så be på du ;-) ha ha ha!

Tack detsamma, du är bäst! Härligt att pajen smakade bra, får uppleva det idag :)

Jag håller alla mina tummar och tår för Skalman att han fixar det och det blir nog som matten dvs bra!

Ha en bra dag! Puss puss