torsdag 6 maj 2010

Kallad antar jag men vad svarar han?

Nu har man spikat datum för infokväll med uppstart av 24 pass som har inriktning fysisk uppbyggnad och rehabiliteringsträning som ska gå av stapeln nu under vårens månad och försommarrens kvällar i Hässelbyhallen.
Man startar upp med ett Bip-test och bara där ser jag orosmolnen växa sig sjukt starka och väldigt väldigt mörka.
Sen slår jag en blick på vilka som har fått kallelse och inser direkt att här kommer moment 2 som kommer vara svårt att sätta sig över. En del namn där jag vet att det kommer bli sura miner när han läser.

Jaha......vi får se hur mycket vilja och jävlar och anamma som han kan få ihop när det verkligen gäller, det är ju trots allt det som gör den stora skillnaden på dem som blir div. 4-6 spelare och dem som är uppe i toppen och nosar stjärnorna över axeln.
Bara hans egna huvud och känsla kan stoppa honom. Finns det apsoluta viljan så finns kapaciteten.

Jag missade tvättstugan igår eftersom kroppen inte ville vara med och leka alls. Ryggen hade ett fastlåst läge som bara vägrade att ge sig. Irritationen över hela situationen slutade med att tanten retade gallfeber på hela familjen och det blev högt i tak i går kväll. Jag hoppas verkligen att jag har sån tur att jag inte haft sönder min stenkaklade vägg över diskbänken - den ser hel ut men det finns en risk att den kracklelerar när vi monterar bort diskbänken för att renovera köket med nya skåp och diskho med bänk.
Förlåt i så fall Skorpan!

Kamerakabeln är fortfarande på rymmen och det retar mig också på högvarv för nu har de första våderna i hallen kommit på plats och det blir så sjukt snyggt fast jag inte trodde på iden när gubben stod på sig och ville ha den tapeten. Men shit så fel jag hade och shit vad snyggt det blir :)
Inte modernt alls men just därför så läcker och udda från vad alla andra har i sina hem.

I övrigt så finns det inte så mycket att komma med just nu och det får man ju uppskatta med tanke på att all energi behövs här hemma i bygget. Därför avrundar jag dagen med att säga som vanligt.......
ta vara på dagen och njut av solen.....det ska bli kallt och regna till helgen............kanske med inslag av SNÖ!?

Inga kommentarer: