torsdag 20 maj 2010

Så där ja :)

Saker och ting har landat och många är glada :)

Känns som att jag kanske ändå kan få njuta av en lugn och skön Pingsthelg och det känns som en evighet sedan.
Jag sträckte fram en hand i går men ingen tog emot den så nu vet jag var läget befinner sig och då vet jag också att den personen inte kommer att ha det lätt i framtiden. Det kommer ju alltid konsekvenser av sina handlanden och det kanske inte är något man tänker på just när man gör sitt val.
Så kan det vara i livet.

En annan hand som står fast har inte rubbats en millimeter, sorg och andra mänskliga sätt att reagera är följden men saken står fast. Så är det och så kommer det att vara.
Viker man inte för den ena så viker man inte för den andra, inte för millimeterrättvisans skull utan helt enkelt för att det är ett felaktigt beteende. Man kan inte ha hundar som biter bara för att de tolkar fel - då får man avliva dem om man inte lyckas lära om så det blir en ömsesidig relation.

Nåja, nu ska jag ta tag i dagen innan den tar tag i mig.
Jag missade att ringa Kista Gymnasium i går så det får bli dagens projekt.
Ha det gott och njut av värmen...........den är visst på väg någon annanstans  :(

1 kommentar:

Flisaspeta sa...

Visst är det skönt när man känner att saker och ting faller på plats och landar? Puss