fredag 21 maj 2010

I morgon är det dax......


Min älskade skorpan ska ut och resa igen :)
Se sig om i världen och vidga vyerna :)
London blir det den här gången efter att ha fått resan i födelsedagspresent av Blåbärspangkakan.
Vilken härlig present va???
Nåja, sist det begav sig för tjejerna så for de till Grekland och det var då jag tog bilden här ovanför. Kanske jag ska ta med kameran när vi åker till Arlanda i morgon så vi kan få till en ny resebild.
Fär se hur det blir med det. Det är då och nu är nu.

Storebro vann igår och tack för det. Jag tror verkligen inte att Danmark skulle orka fortsätta sitt segertåg om de slagit ut Sverige. Jag menar, bara att slå ut Sverige ur ett ishockeyVM är som att vinna guldet. Nej jag är nöjd med resultatet men det blir inte någon klockren och självklar seger inte. All heder till Danskarna som faktiskt gick ut på isen för att vinna.

Nu skiner solen över metropolen och jag känner mig mycket mycket trött. Funderar på om det är ett av de där "skoven" som tydligen hör till Sjögrens Syndrom. Skulle ledigt kunna gå och lägga mig efter att bara varit uppe i 30 minuter. Sitter och slumrar i stolen på baksidan hela dagarna. Hm.....skit samma, inget att lägga energi på. Däremot ska jag lägga energi på att få till en bra sallad till kvällens grillmat. Jag är sugen på en sallad med jordgubbar och melon i men då vet jag att Skorpan skriker rätt ut. Hon gillar inte frukt i sallad :)

Innebandyn ligger lågt och det händer inte mycket alls fast det är silly season. Ska bli spännande att följa de närmsta veckorna för jag tror att det ligger mycket och lurar i vassen. Mycket som klubbarna vill ha klart innan midsommar och semestrar. Sen är det ju skönt att ha trupperna klara när det är dax att köra igång upptakten inför säsongen. Precis som det brukar vara i det Nygrenska hemmet så har det nu varit lugnt med hallvistelsen ett tag och då börjar innebandytarmen suga lite mer eller mindre hos oss alla.

Återkommer vad det lider, kanske redan senare i dag men tills nästa gång så får ni ta vara på värmen och solen för det tänker jag göra.

1 kommentar:

flisan sa...

NEEEEEEEEEEJ jag är inte avis :P