lördag 1 maj 2010

Maj är en välkommen månad :)

Precis som helgerna i det Nygrenska huset.

Det är underbart att vakna när man hör bryggaren spruta och leva om (dax att kalka av den) och doften av ny bryggt letar sig upp till mig där jag ligger djupt nerbäddad under mitt tjocka täcka och myser i värmen.
Visst det är inte bara på helgerna jag har den lyxen, det är alla dagar i veckan men just helgerna är det inte gubbens rop om att jag ska vakna utan min egen kropp som tycker att jag ska bli medveten om vad som händer runt mig och det är den stora skillnaden.
En helt underbar skillnad som dessutom betyder att jag sovit ca 2-3 timmar längre än vad jag gör på veckodagarna.

Läste i veckans "mitt i" tidning att byggföretagarna i Järfälla är tvungna att tacka nej till jobb för de hinner inte med..........................??????????????? säger både jag och Skorpan som kollar Ams.se dagligen för visst kan hon söka jobb om hon vill flytta till Göteborg eller Skåne. Det är bara där man söker personal.
Jo sen kan hon söka jobb i Huddinge och det gör hon ju också men det skulle innebära att hon får 3 timmars resväg med Stockholms underbara kommunikationsmedel varje morgon :(
Märkligt fenomen...undrar om personalen på arbetsförmedlingen läst den artikeln?

Skalman ska göra sina prov i naturkunskapen nästa vecka...........han har fått med sig underlaget till Bresse och fått order om att se till att han besvarat alla frågor så vi bara kan nöta in dem i huvudet på honom. Hoppas han pratat med Zacke så han får göra det muntligt också. Fixar han det så har han fixat godkänt i alla ämnen utom matten som han tentar upp senare i Maj. Tänk om han kan få gå på sommarlov med godkänt i samtliga ämnen? Vilken glädje det skulle vara och då skulle jag verkligen inte ställa några större krav på honom under sommarlovet för då är han värd sitt sista lediga sommarlov fullt ut.

Jag har en massa tankar runt det här med att blogga och dela med sig av sina åsikter till de som vill läsa.......en del av mig vill få ner dem i skrift nu men jag tror att de ska få mogna lite på mitt alldeles egna klotterplank först innan jag präntar ner dem här i ungdoms/innebandy bloggen :)
Varför man ibland säger att man ska sluta men sedan inte riktigt står för det.......vad är det för mekanismen som styr det.
Varför man ibland låter kommentarer styra sina beslut istället för att lita på sig själv och stå för vem man är.....vad är det för mekanismen son styr det?
Jag återkommer när jag knölat klart i det.

Nu ska jag parkera mig under min fläkt med en stinkpinne och en kopp kaffe för att sedan starta upp kroppen lite försiktigt. Jag tror jag vet vart kamerakabeln ligger och i dag ska gubben slipa väggarna med en maskin han lånat på jobbet över helgen och vem vet........kanske kommer det upp ett par våder av tapet i min hall så alla jackorna kan få krokar igen  :)

Inga kommentarer: