onsdag 26 maj 2010

Har fått ett sms....

från någon som jag inte får avslöja namnet på.
Budskapet är att jag inte får skriva om personen eller någon i personens familj på min blogg.
OK!
Jag accepterar det utan invändning.
Därmed förutsätter jag att jag från och med nu tolkas så som jag vill och tänkt bli tolkad från första dagen i min bloggvärld.
Jag skriver om mig och mina barns vardag och liv på och utanför innebandyhallen.

Därmed kan ni alla räkna ut att mina inlägg på bloggen SKA tolkas utifrån min familj och hur jag upplever saker och ting som händer i vårt liv.

Tycker jag att något av mina barn tar felaktiga beslut så skriver jag om det för att jag vill att andra tonårsföräldrar ska känna att man inte är ensam om att ibland vilja skaka om sina barn och få dem att se saker ur ett vidare perspektiv. Dessutom ska andra unga kunna läsa om att de inte är ensamma om att ha föräldrar som inte förstår dem och inte bemöter dem som vuxna.

För er som läst mina inlägg kan jag bara ge er informatrionen om att alla privata inlägg numera ligger på den låsta bloggen pga. alla olika sätt att tolka min sätt att skriva.

Sist men inte minsta vill jag bara tala om för er alla att jag inte nekat någon av mina barn någonting efter att de fyllt myndig ålder. Däremot har jag talat om var jag står i olika situationer.
Vad gäller Skalman så kan han åka vart han vill närhelst han vill och stanna där hur mycket han vill.
Så länge jag inte behöver lyfta ett finger eller öppna en plånbok för att han ska kunna göra det.
Fixar han allt runt omkring själv och ordnar transporten själv så står det honom fritt att göra som han vill.
Han är 18 år och myndig med fullt ut eget ansvar för sina val och handlingar, därmed också den som får ta koncekvenserna av sina val.

2 kommentarer:

Flisan sa...

Idag har det varit full rulle här för mig så jag ringer och skvallrar imorgon istället :) Puss puss

Marie sa...

Hej!
Visst är det jobbigt med alla som SKA lägga sig i vad man skriver. Har de inte ett eget liv kan man undra. Har en stor dotter som också har problem med sådana som skriver elaka saker.
Jag fick lära mig att sköt dig själv och skit i andra, när jag var ung men vart tog den slogan vägen. Ska man läsa skriv något bra eller strunta i det eller hur?

Stå på DIG, det är ditt liv och de kan sluta att läsa om de vill.

Kram från
Marie med 1 kappad unge, 1 soc unge, 2 normala.