söndag 23 maj 2010

Då var det dax..............

att sätta sig i bilen för avfärd mot en ny camping.
Vi ska bara titta på den och se om det kan vara värt att pröva den under sommaren.
I år har vi bestämt oss för att åka runt med vagnen och bara se vart vi landar så att säga. Vi kommer med all säkerhet att ta oss ner till Öland för den ön saknar gubben men vi kanske också försöker ta oss till västkusten och kanske kanske en tur över till halvön Själland för nu har jag inte varit hemma i mitt land på 10 år och hemlängtan börjar slå klorna i mig ordentligt kan jag lova.

Försommarens första riktigt regniga dag ska vi alltså styra kosan neråt i landet eller blir det inåt??
Inte vet jag men jag vet att det finns vatten vid campingen och att den ligger i en sluttning så det verkar lovande eller hur?
Skalman ska åka med och då betyder det att även sigge åker med och tittar, blir kul för honom för han gillar att åka bil och Skalman älskar att åka bil om han har hela baksätet för sig själv :)

Skorpan är framme och allt runt resan hade gått bra nu håller vi tummarna för att tjejerna har kul och att de har bättre väder än vad vi i metropolen har :)
Det är helt underbart med sånt här väder om ni frågar mig. trots att fingrar och knän värker sönder mig vid dessa väderomslag så gillar jag regntunga dagar under vår och sommar för det ger möjlighet att krypa upp i en fåtölj och titta på TV och vara lite asocial under några timmar, dessutom blir det underbart tyst i radhusområdet som vanligtvis fylls av barnens skratt och lek. Underbara ljud men också skönt att slippa då och då eftersom jag är så ljudkänslig när jag har för ont för att orka med mig själv ens.

Nej det får vara dagens snabbrapport från metropolen. Nu väntar frukost och sedan väckning av Skalman för avfärd mot nya resemål.

3 kommentarer:

Marie sa...

Halloj!
Hoppas Ni hittar en ny camping, kanske vi kan campa ihop ska åka och titta på ny vagn till helgen som kommer. Det är bra med nya vyer. Ha en bra resa.
Hörs Marie

mie sa...

Åh vad kul!!!!
Ja visst hittade vi en pärla!
Ställer dit vagnen den 5 Juni till att börja med.
Hör av dig så berättar jag mera :)

flisan sa...

jag är avis på din dotter nu :)