måndag 24 maj 2010

Fortsättning i AIK betyder fortsatt tvätt.

                                          

Eftersom gubben blir kvar sin avtalstid och PJ har skrivit på för 2 säsonger till så betyder det att jag får fortsätta tvätta en målvaktströja med kärlek och omtanke ett tag till   :)
Nu tror ni inte jag är riktigt klok men det finns faktiskt en förklaring till det hela. Jag har under säsongen tvättat PJ´s tröja för sig själv för att han har avvikande förg och eftersom det är rött i tröjan kan man inte tvätta den tillsammans med shortsen. Men sen kan jag ju avslöja att jag hade tvättat den separat i alla fall för den här killen - PJ - är en väldigt speciell kille.
Jag har aldrig tidigare mött en lagspelare som kan vara så otroligt glad, öppen och social timmarna före match och sedan vara så fokuserad timmen innan att han nästan ser manisk ut :)
Påminner jättemycket om hur Gubben fungerade då på den tiden det begav sig i Landhockeyn.
Fotot kommer som vanligt från min kompis Jojje på http://www.jojjesplejs.com/

Efter gårdagens utflykt kan jag konstatera att det finns en camping som får en chans denna sommar. En chans att visa vad den har att ge och vad som kan finnas att hämta på en camping. Skoja inte med mig när jag kikar på servicehuset!!!
Shit!!! Bortskämd???? JA!!
Vattnet som visserligen är en sjö men som då ger möjlighet till lite varmare temperaturer.
Staden som ligger alldeles i närheten och personalens sätt att välkomna och informera!!
Det första ägaren gjorde var att ta i hand med både mig och gubben (inget konstigt med det) sedan ett fast handslag med Skalman och ett välkomnande leende direkt till honom med orden välkommen, det kallar jag att ge unga respekt och det betyder att man genast plockat 5 pluspoäng hos tanten.

Säsongsplatserna är slut för i år men om intresse finns så kan det lösas på ett rellativt enkelt sätt under den här säsongen för att sedan kunna bli säsong nästa år vilket låter lovande för de platserna är verkligen inte att förakta  :)
Me like nästan alla säsongsplatserna och det gjorde sonen och gubben också.
Hunden är inte lika petig men det är ju bra med lite skugga till honom i alla fall. Det fanns bara en sak vi skulle tänka på när vi berättade att vi har hund...........han måste vara kopplad inom hela campingområdet. Vilket är självklart om du frågar mig :)

Ja det var lite kort om vad som händer i metropolen.....nu ska jag försöka ta reda på när mitt kök kommer och dessutom försöka få ordning på min vagn. Båda sakerna ska vara klara inom 2 veckor det är det enda jag har riktig koll på ;)
Ha det gott i försommarsverige för det tänker jag försöka ha. Solen skiner ute så det lär bli en fin dag trots lägre temperaturer än vi hade förra veckan.

1 kommentar:

flisan sa...

Åh jag är så glad att ni hittat en underbar camping där ni kan njuta :)