lördag 8 maj 2010

Oj Oj vad händer???

Kan någon ny ha hittat hit och kör uppdateringsläsning eller finns det någon som sitter och snokar runt i inläggen???
Varsågod i vilket fall som helst eftersom jag vet att det finns en del smaskiga saker att läsa för den som följt mig ett tag så är det ju inga nyheter att vi lever i en sience fiktionvärld sedan mer än ett år tillbaka.

Tänk att en helt vanlig familj kan vara så intressant!
Helt fantastiskt egentligen för vi har ingenting som inte ni alla andra där ute också har.
Vi är heller inte utan något som ni har så det är inte ens synd om oss ;)

Men det är klart att det kan finnas ett visst intresse av att läsa om jag avslöjar något smaskigt från SSL-laget AIK nu när jag ju har en nära källa som borde vara 100 % upp to date :)
Men tji fick ni i så fall..........det hetaste jag kan avslöja om det laget är att de har sitt sommarlov och alltså är det inga träningar eller samlingar eller ens telefonsamtal som snurrar i luften i det Nygrenska huset. Tyst och lugnt och ett molande innebandysug från innebandytarmen precis som det ska vara så här års.

Det hetaste jag kan uppdatera er om är att Skalman tydligen har tänkt sig att gå på träningen i Hässelbyhallen den 17 maj och utföra det förhatliga beeptestet som det har flaggats för och sen får vi se vad som händer på den fronten.
Skorpan ska befinna sig i Råsta parkhallen i morgon för då ska hennes lag köra företagscup och hon har parkerat sig själv som speaker vilket passar henne bra :)

Nu blir huset snart fullt av kusinvitamin med Freddy och Trulsa som ska ha en liten vilostund hos mig innan de far vidare mot Vaxholm och Elsas dop. Synd att inte vädermakterna kunde bjuda den lilla tösen på underbart vackert vårväder, det varnas för riktigt blåsigt och regn!! Trist men Elses dag blir ändå vacker och minnesvärd för hennes föräldrar och alla som delar hennes högtidsstund med dem.
All lycka och välgångstankar sänder jag till dig i dag och alla andra dagar i livet Elsa.

En gång i tiden döpte jag mina egna barn men numera har de ju andra tilltalsnamn av mig, undrar om det är likadant med Elsa??
Hon borde heta Milou eftersom hennes mamma har fått namnet Tintin (lugn och klok kvinna som har stor empati men samtidigt båda fötterna på jorden) men det är svårt att säga innan jag fått umgås med perosnen för det är ju personligheten som gör att jag döper om människorna =)

Ha nu en bra dag allesammans och idag när tapeten kommit upp helt så finns det en stor chans att kamerakabeln blir upphittad och då dyker det upp lite bilder från startdatumet till det som är i dag. Långt ifrån färdigt men en bra bit på väg.

1 kommentar:

Flisan sa...

Tack för idag <3