söndag 1 februari 2009

Strålande vacker Söndag....

ligger och väntar på oss. När jag tittar ut ser jag att solen är på väg att trycka sig igenom det trista grådisiga kluddet som vi haft liggande som ett lock över våra huvuden så länge.
Isen på Mälaren har ett lila/rosatonat ljus.

I dag ska vi åka hem till Skälby och Anders ska sitta i sekreteriatet i Viksjöhallen, BBif herrar ska spela match mot Bro ik.
själv ska jag se till att Fiffin får lite bättre styling än hon haft sista veckorna. Skorpan badade henne i går under tår och tandagnissel. undrar vem som led mest? Skorpan eller hunden?

Kanske jag kan få Skorpan att lära mig det här med att skicka bilderna till datorn via bloutouth. Det vore på tiden så ni även kanfå en bild av hur livet i Skälby fungerar :-)

Kompis har njutit av den här helgen mer än många andra helger på sista tiden. Tänk vad ett arbete och lite rutiner kan göra med en människa!
Att ha helg som faktiskt betyder ledighet, inte helg som betyder en till tråkig dag att fylla med något vettigt.

Nu ska det ändå bli skönt att knyta ihop familjen igen, man vill att "barnen" ska bli stora och navla av men man vill också knyta ihop alla så man får njuta av att ha dem hos sig.
Jag blir nog aldrig riktigt nöjd :-)

I dag fyller desssutom Pappa Nyström år! 45 år tror jag att det är ;-)
Fast det är klart, han anser ju att han fyllt 25 de sista 20 åren :-)
Grattis till dig Nyström!!! (Även om jag vet att du egentligen inte bryr dig om att fylla år)

2 kommentarer:

skalman sa...

shena morsan skalman här klockan ringde o jag vakna satte mej vid datan o hörde sen ett ring igen de va mat klockan :) jag åt frukost o städade lite men sen ringde klockan igen o jag fick lust att skriva lite på bloggen de har ju hänt så mkt nu på sistone som jag skulle vilja skriva så funderar på o göra de.. BTW ditt inlägg om HJA laget va riktigt bra fast önskar att folk utifrån visste hur de va på riktigt inte bara de du har skrivit utan att dom skulle få se hur dom behandlar mej!!!! jag tycker inte de är okej längre att dom behandlar mej som nån jävla gratis tv-shop grej som man kan vika ihop o lägga upp på vinden.. de e dags att göra nåt åt de. JAG SKA VISA DOM JÄVLARNA VEM DANIEL NYGREN ÄR!!!

Anonym sa...

Hej underbara kusinvitamin =) Tack för de värmande orden..Har hänt lite saker här på sistone som gör att jag mår sådär, men jag tänkte försöka åka till er snart på kaffe och terapisamtal ;P Känns som att det behövs! Jag hoppas på att klänningen är klar snart så att jag kan komma redan till veckan eller helgen, lite beroende på vad ni gör såklart! Massa Kramar