torsdag 24 september 2009

Då veckan snart är förbi.........

uppstår ett sug efter Bredsands vidder :)

Men denna helg ser det svårt ut. Bodymindespiritaktiviteter är på gång. Jeppe och jag har pratat mycket om det här med för och nackdelar att lyfta upp ett helt lag i ett befintligt.

Vi tycker båda 2 att det är mest fördelar eftersom man får en större träningstrupp, man får fler spelmöjligheter att använda, man kan få ett högre tempo och jobba ihop både nya spelsystem men också nya kedjor.

Eftersom jag är lite av en "psykdåre" så tycker ju jag att det är mest intressant att titta på gruppdynamiken när man gör sådana här drastiska åtgärder. Jag har svårt att tro på det här med att bara slå ihop och sen ska allt fungera.
Det är skitspännande att se vad som hänt hitta på förslag på åtgärder och sedan genomföra dem och se vart vi landar. Därför hoppas jag att killarna förstår varför det inte blir så mycket ren innebandy under helgens läger.
Däremot hoppas vi att Jeppe ska kunna plantera sin spelide i huvudet på junisarna medan den sitter i ryggen på 93:orna redan efter förra säsongen.

Alltså ser jag fram mot helgen men hade velat att den skulle ha blivit genomförd på Bredsand i stället. Det stället har ju alla förutsättningar för att kunna utveckla ett idrottslägerskoncept. Dessutom har Enköpings kommun riktigt bra hallar i ganska snar närhet till campingen så det är bara viljan att se längre än sitt närområde som stoppar utvecklingen.

Nu blir det SSL-tvätt och mera kaffe kryddat med en stinkpinne. Jag ska jaga reda på min bompis i Bro också för nu är det länge sedan jag pratade skit en stund med henne.

Inga kommentarer: