måndag 28 september 2009

En sjukt bra helg slutar med 8-0 i baken :(

Skit och vademecum säger jag bara!
Visst killarna fick fria händer trots att vi hade 2 matcher på söndagskvällen men helgens viktigaste uppdrag var ju att alla i laget skulle lära känna varandra, villket de gjorde på ett helt fantastiskt sätt.

Sen var det viktigt att de lärde sig att lita på varandra och se var de olika bristerna och styrkorna finns.
Det gjorde de också. Frågan är bara om de förstår själva???
Men resultatet i matchen säger inte ett skit om hur det egentligen förhåller sig efter helgen för det hela behöver sin tid att sjunka in och sätta sig ordentligt i killarna först.

Nåväl, trött och sliten efter helgen är jag helt klart. Jeppe lär behöva hela veckan för att komma i kapp sig och sen plocka ihop mer självförtroende för att kunna fortsätta den inslagna banan. Han har mig bakom ryggen helt klart men har han sig själv?

Tyvärr brast ju en av målvakterna stort, han valde att kliva av mitt under spel och sedan fick den andra hoppa in utan förvarning eller uppvärmning. Man ska/kan inte göra så! Skaderisken är allt för stor och den som kliver av har en negativ bild på näthinnan länge, länge länge efter det.

Känner man att man inte är "på" för dagen så ger man tränare och andra målisen ett tecken och sedan byter man efter en stund när målisen hunnit värma upp och killarna har fått kontrroll på att det sker. Alla lag spelar olika beroende på vilken målis som står i kassen. Precis som det ska vara eftersom laget känner till sina målvakters olika svagheter/styrkor.

Sammanslaget finns det trots allt så mycket positivt efter den här helgen så jag ser fram mot kommande matcher med tillförsikt och tror fortfarande lika mycket på Jeppe och laget som jag gjorde innan helgen.

Ni som är observanta på klockan för inlägget kan ju snabbt räkna ut att jag sov längre än vanligt i dag :)
Skönt!!!

Tack till Lilla musen som tog sig tid att åka till Kallhäll efter sitt jobb i går för att titta på killarna. Du är en liten pärla som dyker upp som gubben i lådan =)

Inga kommentarer: