måndag 7 september 2009

Ny vecka i metropolen och uppstart

Jaha...då var det dax att inta kommande possitioner för samtliga i familjen.

Skorpan ska jobba som vanligt med ett par träningstillfällen.
Skalman ska vara i skolan även denna vecka, nu är det bara ett par veckor kvar innan det är dax för praktikmånad igen :)
Kompisen jobbar sina sista pass på Bresse och sedan ska han tillbaka till den stora staden.
Anders ska jobba och börja sitt uppdrag hos AIK så nu blir det till att hitta nya rutiner.
Själv ska jag vila kroppen efter förra veckans tvättryck.

I det stora hela så ska det bli väldigt skönt att få hem alla till metropolen. Jag är inte alls nöjd med Kompisens sätt att hantera situationen som han befinner sig i. Jo, jag är någorlunda nöjd med honom men jag känner i ryggen att både han och exflickvännen ljuger för oss fortfarande.
Hm.....shit vad knepigt livet kan vara när man inte lyckas få honom att förstå vad det är man säger och hur får man en tonåring att lyssna på vad man säger när det inte är ens egen och inte kan kliva in och vara 9 ton tung i sitt beslut för att man helt enkelt inte har rätt till det?????????

Jag får sms som jag vägrar svara på!!
Helt enkelt för att jag inte är kompis med unga tonåringar - jag är vuxen!!!
Jag vill och tänker inte tillåta ett barn att hoppa över sin tonårstid speciellt inte ett barn som verkligen behöver få vara både barn och tonåring i många år till.
Tror flickan att jag bara ska lägga hela sommaren på hyllan så de kan börja om från början????
Jag vet att föräldrarna läser min blogg och önskar att de pratar med sitt barn om att det fortfarande och aldrig kommer att vara okey för oss i familjen Nygren. En situation som de själva skapat och inte går att reparera. Allt för mycket lögner och allt för mycket mygel!!!! INTE okey!!!!!! ALDRIG okey!!!!
Hjälp till och skapa en situation som är hållbar om vår vänskap ska fortsätta att leva vidare.

Jösses vad jag önskade att vi vuxna föräldrar kunde sätta oss och prata om var gränserna ska gå och varför vi tycker som vi gör, att vi kan prata ut en gång för alla så det kan bli lugn och ro igen. Att man inte längre behöver bevaka sitt vuxna barn så att ingen kan sätta dit barnet för icke tillåtna handlingar bara för att en hormonstinn tonårsflicka kör sitt eget race.
Jag glömmer inte bort mitt "barns" skyldighet i det hela!!! Men jag kan inte förklara att ett nej är ett nej när han får andra typer av svar från andra vuxna.

Nu måste jag friska upp reglerna för vad som gäller i mitt hus för alla som bor under det taket som jag och gubben betalar för. Det har vi inte behövt göra sedan mitt yngsta barn var 13 år!!!!
Kan man inte hålla sig till reglerna kan man inte bo här, så enkelt är det att leva med oss. Grundstenen i vårt levnadssätt är väldigt enkel, klar och tydlig
- DU FÅR DEN FRIHET DU TAR ANSVAR FÖR!!! -
Inte mer och inte mindre.
Myndig eller inte spelar ingen roll, bor man under vårt tak så är det den regeln som styr. Är man myndig så står det var och en fritt att flytta ut så man inte lever under tak som vi betalar för.
Vi är heller inte skyldiga att hitta ett annat ställe åt någon att bo på utan då är man ansvarig för det själv.

Hoppas nu att vi kan få vårt "barn" att förstå det och kanske har vi en chans nu när vi kommer att få stöd från andra instanser som även de kan bekräfta för honom att det fins sunda och osunda rellationer.

2 kommentarer:

flisan sa...

Nu är det liite uppdaterat men det komemr mera :) och pics så klart, bara lite mat i magen först!

Hoppas allt blir bra kring er nu!

Puuuuuuuss på er

FLISAN sa...

Nu har bilder lagts ut på bloggen :) nr 2 uppdatering för idag, men det komemr en till :P