onsdag 30 september 2009

Ny dag nya tag

I dag ska jag försöka nå en läkare. :(

Detta eviga bråk om hur mycket och om jag kan jobba!
Försäkringskassan anser att jag inte kan jobba på mitt eget jobb men att jag kan jobba.
Aha...men sen då???
Jag kan inte säga upp mig, det gör ingen förståndig mäniska. Jag kan inte jobba på jobbet, det har alla konstaterat.

Det verkar som att det kommer bli ett moment 22.
Som till sist drabbar mig härdare än de andra inblandade. visst förstår jag att min arbetsplats skulle vilja att jag säger upp mig så de kan anställa någon som klarar av arbetet.
Visst kan jag förstå att det är svårt för handläggaren om jag inte kan lämna väl utförliga läkarintyg där allt information från läkarna med remissvar står.

Uch...livet är ett märkligt tingest.
Hoppas jag kan få tag på en läkare som vet vilka upplysningar som måste stå i läkarintyget och läkarutlåtandet så jag har möjlighet att få en rättvis bedömning av försäkringskassan.

Nåväl, det är onsdag och då får jag träffa alla killarna i junislaget, bara det är som att få en vitaminkick :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Och imorgon kommer 2 glada vitaminkickar vid namn Flisan & Trollet :D Fika fika cooffee skvaller :D PUSS