onsdag 9 september 2009

Onsdag och kompisen kommer hem =)

Dagen till ära så ska mamman åka till Bresse och hämta honom :)
Bortskämd? Ja, lite för är man 23 år så borde man ju kunna fixa sina resor själv men jag tycker det är onödigt att han ska ta tåget med 3 säckar kläder, sängkläder och annat smått som han behöver här i metropolen. Alltså ställer tanten upp och hämtar =)
Har jag tur kan jag kanske få en skvätt kaffe hos Monki också vilket alltid är mysigt.
I går ringde dessutom ett av Kompisens gamla arbetsplatser och frågade om han är tillgänglig för jobb! =)
Nej inte förrän på Torsdag svarade jag glatt. Hoppas nu bara att de inte behöver honom på Fredag för då är han ju lite upptagen med annat. =)

Gårdagens gnällbälte gav resultat!!!
Informationen jag sökte från klubben dök upp som gubben i lådan. Inte den info jag önskat men när det handlar om ideellt arbete så händer det ibland att man får improvisera för att allt ska fungera. Just detta har hänt i det här fallet. Vi kan ju inte låta en målvakt representera föreningen i ett gammalt säckigt ställ!
Visst nu får HJB vänta ett tag till men samtidigt kan det ju omöjligt inträffa igen eftersom att alla andra nu har fått det de ska ha. Nu är det ju bara HJB kvar så vid leverans så är det bara att ringa så kan jag köra grejerna på tryck själv.
Det finns ju ingen som har betalt för att fixa alla de här sakerna :)

Vad gäller Fronter så var en av "ungarnas" kompisar snäll och frågade om jag laddat hem Java på den nya datorn?
Va??? Java??? Det dricker jag svarade jag med ett flin.
Men tanten, du måste ha Javaprogrammet installerat för att kunna komma in på Fronter!
Okej, sagt och gjort! Vips kom jag in på Fronter och ser precis det jag misstänkte- Skalman har en tendens att komma sent till lektionerna denna tidiga termin också.
Hm...måste jobba lite på det där med ansvar och att man inte får något jobb om man inte kan komma i tid.

Så även om jag inte är perfekt så kan det ibland vara väldigt konstruktivt att gnälla :)

Jag hade tänkt mig att titta på Järfälla VS Aik i morgon kväll men det visar sig att Jakobsbergs Sporthall som varit under utbyggnad det sista året nu står startklart för bublik men det är inte slutbesiktat så matchen kommer spelas utan publik :(
Trist men vad gör man???
Gillar läget och ser framåt mot nya matcher mella dessa SSL-lag :)

Mamma finns kvar på sjukhuset och det verkar som att läkarna äntligen har börjat rikta sina blickar åt något speciellt håll. De har kliat sig i huvudet mer och mer för varje provsvar de fått som varit negativt men nu säger de att vi ska glömma allt som sagts hitills och nu ska de göra nya tester för nu tror de att de är på rätt spår. Hoppas det är rätt för mamma tycker att det är jobbigt att ligga på sjukhus när hon känner sig frisk.
Älskar dig mamma men var kvar tills vi har svar!! =)

2 kommentarer:

Flisan sa...

Hoppas att det nya spåret leder till nya svar gällande faster lotte och att det blir bra! Saknar er! Tack för igår! Kramar

Flisan sa...

Självklart kommer bilduppdatering imorgon :) Puss på er