tisdag 22 september 2009

Tisdag....hela dagen

Den dan i veckan då vi faktiskt är hemma allihopa eller nästan allihopa :)
Skalman har nog tänkt sig en sväng till Bålsta tror jag. Det var tänkt i går också men en av dessa ungdommar har ju faktiskt förmågan att ta ansvar för sina studier.

AIK körde sin seriepremiär i går kväll och det finns väl inte många som missat att de körde över Balrog med 11 måls marginal??
Pappa Nygren fick en riktig mardrömsstart som materialare.
Omklädningsrummet var så litet att inte alla spelare fick plats, det fanns ingen el till varken kaffebryggare eller stereo, vattenkranen var så liten så det tog en evighets tid att fylla flaskorna.....osv.....osv....

Konstigt att Botkyrkahallen (som jag alltid ansett vara så fin) inte har större och bättre faciliteter bakom fasaden. Jaja, det är i alla fall en bra hall att titta på innebandy i.

Skorpan prövar verkligen på det här med att arbeta på bygge!
En helt ny bild av sitt yrke. Men smart som hon är så förstår hon att rätt så det är slamrar det till och då blir det plattsättarna som alla står och skriker på i stället. För då har man glömt bort att de fick gå och vänta på rivningsgubbar och gjutare i flera veckor innan de kunde börja.

Vi har fortfarande inte hört ett ljud av Kompis. Vi tror att han bor hos farfar och farmor men de har inte heller hört av sig så vi vet inte säkert.
Jag funderar på att punkta upp allt som hänt efter den senaste uppdateringen men samtidigt vet jag att han blir provocerad av det jag skriver.
Med tanke på att han inte har något hem och ingen dator så har jag förstått att någon ringer och förser honom med information om vad jag skriver. Någon som väljer att läsa varje ord ur negativ vinkel och förmedla det. Det måste vara en mogen och vuxen människa som vill hans bästa eller ??

Nåja, får se vad jag väljer att göra men först ska jag låta den grå vardagen fortsätta att rulla på genom att sparka på Skalmans sovlåda. F-N vet vad det är för j-kla schema som gäller just nu på den där skolan. Det ändras dag för dag!!

1 kommentar:

Björn Wedin sa...

Hej satt och letade bra övningar till målvakter då hamnade jag in på din blogg, tänkte höra om du har några bra målvakts övningar då som du kan tipsa om?

För de är så att jag tränar med ett damlag nu som extra målvakt och deras vanliga målvakt håller betydligt högre klass än resten av laget så därför har jag i samråd med tränarna bestämt mig för att försöka plocka ihop ett mer utmanade träningsprogram för henne så även hon känner att de ger något att träna, för i dagsläget ger lagets träningar henne ingenting tyvärr...

För övrigt bra blogg den kommer jag följa =)

Mvh Björn Wedin
bjowed-7@student.ltu.se
eller
Wedin_bjorn@hotmail.com