torsdag 17 september 2009

Skrivklåda =)

Läste jag om hos Majsan med Flaggskeppet :)

Hon är en sån där bubblande rolig tjej att läsa blogg hos. Det är känslor, blommor, regn, bubbelpoler och kungafamilj i en enda salig röra. Kryddat med Spanska influenser och en del andra kryddblandningar :)
Helt enkelt Majsan! Hennes familj gör en del tokroliga grejer när hon kör igång och de kan med all säkerhet fixa till en kräftskiva med grannarna i mitten av februari när snön ligger decimeterdjup.

Heffaklumpen har åkt med sina föräldrar så jag har Skalman hemma för en gång skull trots att innebandyhallen är knökfull av andra idrottande barn och ungdomar
Mysigt (eller "misigt" som det heter hos Majsan) som sjutton :) Han har varit till skolan med en stickad toppluva som mormor stickat åt honom från sjukhussängen.
Han känner sig riktigt fin i den trots att han ser ut som Toker i de sju dvärgarna.

Skorpan har upptäckt att det finns en liten fördel med att jobba på byggen. Har inte de andra knegnarna gjort vad de skulle så blir det lite dödtid och den använder man till hemresan. Vips så är man hemma innan man egentligen ens skullat börja tänka på hemgång.

Pappa Nygren är där vi kommer hitta honom varje torsdagskväll ett bra tag framöver - i en innebandyhall =)
Han planerar, strukturerar och fixar allt enligt de idéer och tankar han har om hur ett materialförråd ska se ut. Skitkul tycker han medan jag här hemma funderar på hur jag ska väcka hans intresse för våra 2 egna förråd här hemma?
Men det är självklart att jag gillar hans träning på andras innan han börjar på våra för då måste ju våra bli de bästa av alla, eller hur???

Nu ska Mamman se om hon kan lura i Skalman och Skorpan lite mat sedan kan jag kanske lura Skorpan att baka den där goda chokladkakan som hon hotat oss med att baka i flera dagar =)

Ha det gott i etern

Inga kommentarer: