torsdag 19 november 2009

4 timmar ???


Ja, de säger på tv att vi i storstaden bara haft 4 timmar sol på hela November!!!!

Säkert är det sanningen men jag har ändå svårt att förstå det.
Jag tycker nog att det känns som att det funnits fler soltimmar än så.

Tex.
- Timmarna som AIK spelat hem vinster mot både Västerås och Sirius (det är aldrig lätt att spela mot lag som man tror ska vara en baggis)
- När jag träffade mamma igen (efter flera månader)
- När Skalman böt ut BBIFs blå/gröna färgre mot AIK´s svartgula (och fick träna med SSL-laget)
- När Kranberg blev Pappa Kranberg (i måndags)
- När Elsa kom till jorden (Tintin blev mamma i tisdags)
- När Skorpan skrattade så där juvligt som bara hon kan (blåbärspangkakans förtjänst)
- När Kompis landade (efter att ha letat sig fördärvad efter att bli vuxen)

Ja jag kan ge många exempel på ljusa stunder i mörkret om man bara ser på vardagen med lite andra ögon :)
Kanske blir även den här dagen fylld av ljus? I dag avgörs det ju hur min framtid kommer att te sig. Håll tummarna för att F-kassan äntligen har förstått att mitt liv inte går att leva om jag ska vara arbetsmarkanden till lags. Kroppen räcker helt enkelt inte till.
Dessutom kanske min älskade Lovlov kan få godkänt på bilprovningens genom lysning och jag får åka ett år till med den utan att plånboken ska tömmas ytterligare.

Nu ska jag hålla Skalman i sällskap medan han intar frukost och sedan stormar i väg till bussen, gå en sväng med Sigge så han klarar sig själv när jag besiktar Lovlon och sedan blir det en lång väntan på ett samtal från Carina (min handläggare)
Kanske att jag ska försöka mig på att plocka ihop en massa jackor och annat som jag behöver få ordning på i hallen.
Ha en bra dag och försök se det ljusa i novembermörkret så ska ni se att det inte känns lika grått längre :)

Inga kommentarer: