lördag 21 november 2009

Bloggfri dag??????

Nej, det gick inte :)

Kan man verkligen bli beroende av bloggning???
Jag tror det faktiskt. Det är inte många dagar som jag avstått från att skriva några rader på bloggen. Det kanske inte alltid varit så innehållsrikt men det har ändå varit lite bokstäver :)

I dag skulle jag kunna roa mig med ännu ett iq-befriat inlägg men jag väljer att fylla upp det med lite andra detaljer.
Tex. att gubben Nygren fixat med julbelysningen i tujorna på baksidan, ett sånt där fint ljus som softar ut och sedan softar på igen, så där pfhooo och sedan pfhoo som Skorpan vill beskriva det =)
En adventsstake står redo inför nästa helg när det är första advent och gubben är hemma (jag har sagt att han har bortamatch på söndagen hela dagen vilket är fel!)
En tripp till skälby Julmarknad är planerad till Söndagen, den har blivit obligatorisk i det Nygrenska hemmet i metropolen :)

I kväll ska Skorpan träffa sin nya favvokille. En riktig goding som dansar bugg och spelar trummor och sjunger i ett dansband!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni som känner Skorpan och hennes musiksmak förstår varför det är så många utropstecken bakom den meningen :)

Vi har precis blivit bjudna på Tacos med alla goa tillbehör och ett glas vitt av gubben som visar sin kärlek till oss genom att fylla våra magar till bredden och lite till =)
Tvi för att vara så här mätt!

I morgon bär det av till Hässelbyhallen där vi tänkt titta på Skalmans lag när de tar upp fighten med Hawks i deras hemmaborg. Det är div. 1 och vi har ingen aning om ifall det är Skalman eller Edde som står men det ska bli kul att se honom på banan med de nya lagkamraterna :)
Hoppas han visar sig från sin bästa sida och inte taggar upp allt för mycket. Gränsen är hårfin mellan kollaps och succe :)
Men han brukar klara att hålla sig på rätt sida även om det är hårfint ;)
Spännande ska det bli i alla fall med tanke på att han inte räckte till för att bli upplyft i ett herrlag i ett div. 3. Då borde man verkligen inte klara ett div. 1-lag i herrjuniorerna med tanke på den intensitet och fart som de unga killarna har både vad gäller teknik och motivation, sen att inte erfarenheten finns det är något annat för den måste man få spela sig till.
Nåja jag tänker inte gnälla för jag är nöjd så länge han spelar för att han tycker att det är kul och så länge som han gärna går på träning i stället för att festa hjärnan grön.
Det är bra att man får skynda i sin egen takt och utvecklas på den nivå man själv lägger ribban just här och nu.
Det har Skalman fått göra i det stora hela även om jag gärna sett att han väntat ett år med att ta steget så ångrar jag inte att jag skrev på pappret nu när jag ser hur glad han är igen och hur gärna han drar i väg till hallen. Det är glädje med att få vara så nära sina ungdomar så länge som jag har fått vara :)

Nu önskar jag er alla en trevlig lördagskväll och var rädd om varandra

4 kommentarer:

flisan sa...

Va mysigt med Tacokväll :)

Den adventsljusstaken e så fin- jag har den oxå :)

Puss

Lilla musen sa...

Åh det e så gott med taco´s, me like.
Själv har jag jobbat hela helgen, idag har jag 8-20 passet, tjoho.

Pöss o kram

flisan sa...

Inge söndags bloggning?!

flisan sa...

Nu finns det både inlägg och de efterlängtade bilderna på min blogg :) Välkommen in i min värld ;-)

Ha ha ha! Lite reklam :P