onsdag 4 november 2009

Då var det dagen D.....

nu ska jag få veta om jag missförstod något under bilfärden förra veckan eller om det verkligen är så att jag äntligen slipper bråka mer med f-kassan :)

Om jag förstod det hela rätt så har man med hjälp av det nya läkarutlåtandet och intyget för rätt till sjukersättning konstaterat att det är en varaktig nedsättning av arbetsförmågan. Men jag avvaktar samtal från min handläggare under dagen för att få kontroll på den biten.
Alltså ser jag fram mot dagen på ett annat sätt än jag brukar ;)

Gårdagen var en turbulent dag på många sätt och vis. Vem vet vad som kommer ur den virvelvinden när det stillat sig?
Kanske kan det bli något bra, kanske blir det totalt rappakalja igen.
Jag börjar bli van vid att kastas mellan stiltje och orkan i känslospektrat men igår gjorde jag tyvärr en riktig snedtändning och var väldigt elak mot en person som jag tycker mycket om.
Min enda ursäkt är att det är den personen som fått det sista halvåret att gunga i alla möjliga och omöjliga väderstreck. Jag har lärt mig mycket om min släkt och vilka som är mina vänner men jag har också tagit otroligt mycket stryk av gungningarna som helt enkelt tog ut sin rätt igår. Jag har framförallt lärt mig att alla barn, ungdommar och vuxna inte har full kapacitet att se konsekvensnotan av att ljuga och gå bakom ryggen på folk. Resultatet blev en tant Nygren som inte var talbar alls och som helt enkelt bad vissa att dra så långt åt pepparn så jag aldrig skulle behöva se personen igen. Jag la på locket. Tack och hej, leverpastej.

Säkert kommer det inte att sluta här för det vore att lura sig själv till förbannelse, om det hållt på sedan april så kommer det säkert inte att avslutas bara så där snabbt för att jag lackar ur och spyr fulheter och elakheter omkring mig.

I övrigt hoppas jag på en skogspromenad med Skorpan och Sigge i dag, det har varit mumma för själen med dessa promenader som Skorpan dragit ut mig på varje dag trots att jag varit mycket motsträvig och kroppen skrikit åt mig att sitta stilla, men icke sa nicke!
Kom nu mamma nu ska du med ut och gå! Du kan inte sitta med stinkpinnen i all evighet utan du behöver röra på dig och frisk luft. Nu ska du ta ansvar för den stackars fyrbenta vännen i mitt sällskap.
Hon är en klippa denna Skorpa :)

Skalman satt länge och tittade på övergångspappret till AIK innan han till slut fattade pennan och skrev på sin namnteckning.
Det känns konstigt det här, sa han.
Ja men ta då ett tankevarv till innan du skriver på, sa jag.
Nej det är dax att ta steget, sa han.
Du väljer själv, det är du som ska tycka att det är roligt vi finns bakom dig så länge du vill men du ska göra det för dig, inte för att du tror att vi vill det, sa jag.
Bra! Då gör jag rätt för du vill ju egentligen att jag stannar i BBIF säsongen ut ;) sa han och skrev på =)
Så nu är det officiellt att Skalman är AIK:are han också :) i alla fall om man tittar på trycket på utrustningen =)

1 kommentar:

Karolina Önnebro sa...

Hej! Jag sökte dig igår och kommenterade på ett gammalt blogginlägg om att vara utförsäkrad av försäkringskassan. Jag vet inte om du såg det så jag gör ett nytt försök.
Jag håller på med en artikel om att utförsäkringar och undrar om du skulle kunna berätta din historia, du får vara anonym om du vill.
Även om du inte vill, var snäll och hör av dig ändå så att jag vet.
Vänliga hälsningar
Karolina Önnebro, reporter Lokaltidningen Mitt i
mail: karolina.onnebro@mitti.se