söndag 15 november 2009

Oj vilken AIK-dag :)


Ja, nu är det äntligen dax att krypa till kojs och det ska bli riktigt skönt faktiskt.
Kul att vara i innebandyhallen men man blir väldigt trött i huvudet efter så många timmar.
Därför gillar jag verkligen att få krypa ner under täcket, sträcka mig efter min bok och bara njuta av tystnaden en stund för att sedan läsa några helt oviktiga sidor i en av de där totalt oviktiga harlekinromanerna som man kan läsa och hoppa över några sidor i lite som man vill ;)

Patrik Janssons fingrar sitter kvar och fungerar som de ska även om de fick sig ett rejält rapp. Det är liksom en av de stora avigsidorna med att vara just målis. Alla slag på fingrarna, men den som tror att man kan sänka en målvakt genom slag över fingrarna bedrar sig rejält.
Inget annat på jorden ger dem en större energi/adrenalinkick än just ett välplacerat rapp.
Det händer något konstigt i huvudet på dem och de får en väldigt speciell blick. Den blir riktigt svartsvart och den blir fokuserad på något som vi andra vanliga inte förstår men j-klar om man tror man ska få kliva in i deras målgård en gång till ostraffat :)

Ett något sjuk/skadedrabbat AIK-läger intog sin borg som de brukar och vägrar ge ifrån sig en enda poäng så här långt in i serien. Inte ens ett litet välkomstpoäng till Sirius för att de är nykomlingar för i år. Nej de liksom Storvreta får jobba hårdare för att ta med sig några pinnar från Solnas stolthet.
Inte för att det är omöjligt utan bara för att det är en sån vilja och vinnarskalle i varje spelare som klär sig i det svarta stället.

I morgon börjar en ny vecka och det blir många spännande saker som händer då.
Kompis kanske får lite nya råd ang. hans projekt. Det håller jag verkligen tummarna för :)
Skalman tränar återigen med sitt eget lag eftersom vi hoppas att Blomman ska vara på benen igen.
skorpan ska ut på äventyr med en ny jobbarkompis och kolla vad som menas med att göra konsumentjobb? Spännande, spännande.
Själv ska jag få veta vilket beslut som tas ang min varaktiga sjukersättning och mamma ska ta sin andra cellgiftsbehandling så kanske att det kommer att börja märkas några små små framsteg efter den här omgången men hon kommer att bli trött igen och det tycker hon inte om. Men mamma, jag har ju sagt till dig att lägga huvudet vid fotänden för då ser rummet helt annorlunda ut. Allt får ett nytt perspektiv liksom :)
Älskar dig så mycket och det vet du!!! Vill att du ska bli piggare så du kan njuta av att bo och leva där du trivs så bra. Kram på dig.

Nu ropar kudden på mig så nu önskar jag er alla en riktigt god natt. Speciellt Eva på VIPen för nu är det många timmar sedan dina ögon fick vila sist.

1 kommentar:

flisan sa...

Jag har saknat din blogg oxå, snacka om att jag hade mkt att ta igen och läsa :O HA HA! Nu har du nått att läsa när du vaknar oxå :) Fick MVG av mamma i danska :P Puss