söndag 29 november 2009

En liten uppdatering :)

Brända mandlar och marknadsnougat är inhandlat och undangömt i skåpet ;)

Pappa Nygren såg mycket piggare ut i dag, han hade till och med återfått färgen i ansiktet men var fortfarande både blek och kall om händerna.
Nu har de tittat klart i magen och fixat det samt tryckt i honom 2 påsar med extrablod så nu tror de att han ska vara på benen igen i morgon. Funkar allt som det ska så kanske han till och med kan få komma hem och se vårt julfönster i verkligheten också :)

För den som inte känner till hur det brukar vara så kan jag bara tala om att jag har tagit bort allt som har med barnjular att göra :)
Annars har jag de mest underbara gröna julgardinerna med gamla vackra julkort och nallar på men i är är det mer stilrent (?) och avskalat som Skorpan så snällt säger och sedan tillägger hon att hon undrar vad pappa ska tycka??
Men snälla Skorpan -
Pappa är 51 år gammal så jag tror nog att det är dax att även han lägger en del av sitt julsinne på hyllan! (Jag tror inte han kommer att lyckas med det för någon större julfantast än honom har jag inte hittat)
Men så här får det bli några år tills det är dax att plocka fram barnajulen igen åt våra efterlängtade barnbarn, när den dagen kommer.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa ytterligare en av mina lagomböcker från Harlekin :)
Perfekt läsning när man inte orkar bry sig om vad som egentligen står, bara tankarna håller sig ifrån allt elände ;)
Ha det gott under natten och sov gott =)



1 kommentar:

flisan sa...

Skönt att höra att pappa nygren snart är hemma :)

Jag älskar er! Puss