fredag 20 november 2009

Ny fas av väntan.............


Efter ett telefonsamtal i går fick jag förhandsinformation om beslutet som någon annan skulle ta om min framtid.
Beslutet togs helt i den klass som jag sagt under det sista året till berörda personer.
Jag klarar inte av att både jobba och ha en någorlunda livskvalitet. Kroppen har svikit och spottar mig i ansiktet titt som tätt. Tyvärr oftast när det är något som jag verkligen gärna villl göra :(

Nåväl...nu börjar väntan på det skriftliga beslutet så att jag i lugn och ro kan ta kontakt med min arbetsplats och lämna plats åt någon annan arbetssökande/behövande.
Ska bli riktigt skönt när allt är över och jag kan få använda min lilla energi till något annat i livet.

Nu kanske jag så småningom kan få orken till att fixa för mina "vuxna" (?) barns tillvaro.
I morse blev det en snabbresa med bilen ner till bussen för att Skorpan skulle hinna med rätt tåg och nu har Skalman tydligen problem med ett papper från sin praktikplats.
- Det ska vara inlämnat i dag!!!!
Vilken fantastisk framförhållning och ansvar man kan ta då???
Inte konstigt att man kan bli lite lätt irriterad ibland.
Klockan är kvart över sju på morgonen och redan har man fått lösa 2 problem åt familjen trots att de borde vara fullt kapabla att ta det ansvaret själva. :)
Kärt besvär men irriterande =)

Fredag hela dagen och det är aldrig fel med fredagar. Mäniskor brukar vara trevligare då på något konstigt sätt :)
Ska bara vara hemma och ta det lugnt, äta gott och kanske smaka en god wiskey. Vem vet vad dagen/kvällen bär med sig.

Nu ska Skalman skickas iväg annars blir det väl en ny utryckning med Lovlon som behöver en ny bromsskiva så det blir jämn bromsverkan sen får den rulla på ett år till ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt för dig att dom äntligen fattar på f-kassan så att du får mer ork. Vi ses om inte förr den 25/11 hoppas jag. Kramar till dig och dom andra i famlijen. Eva

flisan sa...

Sa jag förresten att jag läst tidningsartikeln?! Ni var så fina :)