tisdag 3 november 2009

Slag under bältet...

Jag skulle kunna falla ut i ett rent ordbajseri om vissa saker som händer i innebandyhallen i metropolen men jag tänker avstå från det.

Både för att jag ser fördelarna för många unga juniorer men också för att jag inte tycker att saker och ting har skötts helt bra men ändå följt de riktlinjer som en mycket viktig person haft önskemål om.
Dessutom så har det gett många gamla "avdankade" Beleiter möjlighet att återinta innebandyplanen vilket jag gillar. Sen finns ytterligare den där vinkeln av att jag oroar mig för utvecklingen inom innebandyvärlden, att man flyttar upp ungdomsspelare i seniorspel för tidigt.

Nåväl nu är det genomfört och personligen tycker jag nog att det bästa för killarna (oavsett ålder) skulle vara arbetsro och lugn i leden hos oss vuxna som varit inblandade i olika stor utsträckning Låt allt landa och ta dagen som den kommer, det är ju trots allt bara resten av den här säsongen kvar innan trupperna återigen ska slås ihop och bli en trupp igen.

Själv kommer jag finnas kvar i klubben säsongen ut men jag blir den enda av den här grenen Nygrenare som stannar i föreningen.
Skorpan blev först petad från damlaget och nu som målvaktstränare, Kompis valde att lämna in handuken som tränare efter att inte fått någon uppbackning alls varken från killarna eller föreningen, Pappan tröttnade på sekretariatet och blev materialare men sedan kom förfrågan från SSL-laget som lockade mera och nu sist så har Skalman (som inte ser några som helst utsikter för annat än bänknötning i föreningen) provtränat tillsammans med flera intressenter om en plats för AIK och tagit platsen :)

Kvar blev tant Nygren som är den av oss som egentligen valde att lämna föreningen först av alla då jag för 3 år sedan erbjöd mig att ställa upp som volontär under senaste VM-spelet på hemmaplan. Därefter har jag fått förfrågan om att ställa upp under SM samtidigt som jag under åren varit AIK behjälplig under deras hemmamatcher i Solnahallen. När förfrågan kom om att hjälpa till under dam-VM nu i december vart jag tvungen att tacka nej eftersom jag känner att det är förlångt hemifrån och att jag inte har den orken just nu att göra en bra insatts.

Jaja nog om innebandy för i dag :)
I dag ska jag få besök av min pappa och det är alltid trevligt när han dyker upp, vi avhandlar lite av det mesta och bästa, lite skitsnack och lite glädjeämnen sedan brukar vi knyta ihop påsen med att säga
- Vi har ju faktiskt tur som har varandra och att vi trots skröplighet är vid ganska god vigör båda två :)

Kommer ni ihåg rubriken "Rättegång i Västerås" ???
2 års fängelse blev domen så nu kan Trulsa andas ut och känna att hon fått lite upprättelse för sitt lidande, att personen får sitta bakom lås och bom ett tag och fundera på hur man ska bet'e sig mot kvinnor och tjejer i världen,
Ett NEJ är alltid ett NEJ!!

Sedan blir det till att försöka ducha hela badrummet för nu är det dax att ta tag i de små vardagliga sysslorna för att på det sättet ta makten och kontrollen över mitt liv igen. Snart är det ju jul igen och då vill jag ha det som jag alltid haft det. Fönstrena ska sprayas och alla tomtar ska plockas fram från loftet =)
(de som inte sitter permanent i mitt eget huvud)

Ha det gott i etern i dag och ta vara på varandra.

Inga kommentarer: