tisdag 17 november 2009

Försovningsmorgon.......


men inte enda tills nu =)

Jag har bara inte kommit igång ordentligt ännu.
Som ni vet så finns det mindre bra dagar och dåliga dagar i mitt liv under den här årstiden men idag är faktiskt bara en mindre bra dag ;)

Skalman har fått sina direktiv av pappan i huset och mamman har fixat de småsaker pappan ville ha hjälp med samtidigt som Skalman håller på att genomföra sitt uppdrag.
Ni ska se att lagom till helgen gör sitt intåg så kommer den Nygrenska huset att ha koll på läget igen.
Skalman ska visserligen träna i Solnahallen i kväll men vissa skoldagar är ju kortare än andra och då blir det några timmars lucka mitt på dagen :)

Skorpan jobbar med en "riktigt skön snubbe" (??) med konsumentjobb och nu vet vi vad det är för något. Det är helt enkelt jobb hos privatpersoner som beställt hela jobbet av företaget i stället för att knåpa ihop flera olika hantverkare.
Några varselpapper har inte dykt upp i lådan och heller inget samtal om att lärlingboken är påskriven för bokning av yrkesprovet.
Hm.....nåja, så länge jag har något att göra så bryr jag mig egentligen inte om det säger Skorpan. Det kanske är rätt inställning även om jag personligen känner en liten irritation mot företaget.
Som mamma ska man lära sig att bita ihop och låta barnen ta eget ansvar på det sätt som de känner är rätt för dem =)

Kompisen har haft en period i livet som varit både tung och lärorik. När jag pratade med honom i morse slogs jag av hur mycket han vuxit under den här tiden.
Vilken förmåga han har fått att kunna se varje sak ur sitt eget perspektiv, att ha förståelse för hur saker kan bli som de blir och att allt beror på hur man bemöter och verkligen lyssnar på det man säger till varandra. Att man verkligen blir bemött så som man bemöter andra.
En stor kille som vuxit upp till en man :)
Inte utan natt man blir lite stolt.

Mina 93-killar har fått en träningstid till i veckan och det tackar vi föreningen för.
En riktigt bra tid blev det också :)
Onsdagar mellan 20-21!! Hur kunde vi förtjäna den??
Men sen kan jag bli lite ledsen när man får höra att en del av mina Junis-killar inte får åka med på cup trots att de faktiskt aldrig svikit föreningen och spelat i juniorlaget från början.
Är det de nya tränarnas sätt att avverka de killar som de inte tycker platsar i B-laget??
Hm.....måste nog kolla med föreningens styrelse om de är medvetna om att det här händer i föreningens namn?
Det är trots allt ett B-lag och dessutom har ju föreningen ett motto som heter -
- så många som möjligt så länge som möjligt-
och då borde väl de spelare som fanns i laget ha förtur och inte behöva kickas av spelare som inte satt sin fot på innebandyplanen det sista året??

Inga kommentarer: