fredag 13 november 2009

Fredag 13:de........

säkert många som ryser bara vid tanken men jag är en av dem som inte tittade på den gamla skräckfilmen och dessutom aldrig haft mer otur en sådan dag än alla andra dagar vilket medfört att jag inte bryr mig så mycket om det.

Men jag är ändå lite skrockfull och spottar 3 gånger över vänster axel när en svart katt korsar gatan :)
Jag går ogärna under stegar men det beror mer på att jag är orolig för att ha ner den så någon annan gör sig illa :)

I går fick jag veta en hemlighet!
Jag fick veta att min lillasyster Yster har tänkt sig att bjuda bloggvärlden på en adventskalender!!!
Jag misstänker att hon kommer bjuda på enkla tips om hur man kan fixa julblommorna själv, tips om gåbortblomma, kanske dagisfrökenblomman osv.
Hon är florist och hon har dessutom en helt otrolig fantasi när hon får för sig att fixa ett arrangemang som ska ha ett visst tema eller inte får kosta mer än en viss summa.
Passa på alla som brukar läsa min blogg!
Nu får ni möjlighet att träffa 2 totalt olika typer av människor trots att vi har samma ursprung :)

Även denna helg blir matchfri för Skalman eftersom AIK tar emot IK Sirius hemma i Solnahallen. Nu blir det spännande att se om AIK´s segertåg stoppas av ett Sirius som har haft medvind den sista tiden, de har ju inget att förlora :)
Inget att skämmas för heller, komma som nykomlingar och ta stryk av SM-mästarna är ju inget att stå i skamvrån för. Däremot lär de vara mycket sugna på att ge AIK en riktig kamp och kanske en liten smäll på fingrarna ;)

Gårdagens träning gick bra och Skalman är nöjd med sin insatts. Däremot är han inte lika glad när jag talar om för honom att han måste infinna sig i Solnahallen 10.30 på Söndag för lagfotografering :/
Han hade ju ställt klockan på pussapåtjejentimmar till lunch i alla fall.
Nåväl det är bara att gilla läget och bita ihop. Ta med tjejen till hallen i stället, vet ja!!!!
Livet är mycket enklare om båda flyttar på sig ibland men det är väl sånt som man lär sig med tiden.

Skorpan planerar för filmkväll på fredagen och ut på stan på lördagen för att avsluta helgen på AIK´s VIP på söndagen :)
Lika bra att ha full fart på helgerna eftersom veckorna ska segas igenom med väntan, väntan och väntan.
Inte helt enkelt att vara byggarbetare i dagens läge.

Nu ska energin riktas mot Skalmans sovlåda eftersom han ska vara på plats 08.20 i dag :)

Take care där ute i etern och i verkliga livet också för hur det än är så är det Fredag 13:de i dag :)


1 kommentar:

Lena sa...

du en liten hint ang skorpan.......jag väntar på en url för att kunna skriva ut ett papper och skicka till henne.
Sitt inte här och blogga, jobba på!
:)
Dagens otur för oss är att vi ska sitta på HC i 3 timmar med Emilio, och Masse har biverkningar från vaccinet han fick igår. Så något annat ska väl inte inträffa :)

Kram syster!