måndag 16 november 2009

Äntligen måndag ;)


Man kanske inte ska säga så men ibland är det svårt att låta bli :)
Efter heldagar i innebandyhallen är jag ofta väldigt trött och har ofta väldigt ont i kroppen, då är det riktigt skönt när huset långsamt töms på människor och tystnaden lägrar sig i köket.
Att sitta helt ensam och bara njuta av att ingen pockar på uppmärksamheten är en underbar känsla som man ogärna ger upp utan fight.

Visst, Skalman har inte åkt iväg ännu men bara det att jag vet att det snart blir helt ensammet och tyst är en fantastisk känsla. Den är helt enkelt underbar :)
Får man säga så om man är mamma?????
Ja, jag tror det. Eller jag vet det! Jag har helt enkelt bestämt mig för att man får det.

Undrar hur Patriks fingrar mår i dag?
Men viktigast av allt blir nog att läsa alla åsikter om hur domare dömer nykomlingar i högsta serien hårdare än de etablerade lagen.
Man kan säga vad man vill om det men efter att ha suttit i sekretariatet där man hör allt som sägs av domare och spelare så kan jag inte annat än att råda nykomlingarna i SSL att lära sig sluta gnälla.
Det är ett evigt gnäll om varje domslut och det förekommer inte i den utsträckningen bland de etablerade lagen.
Sirius skulle ha spelat ett par matcher med Herr Polverari och Bengtsson så kanske de skulle förstå var ribban ligger i Svenska Superligan.
Inte ens när man sitter utvisad för protest mot domslut så förstår man att det inte håller på den här nivån.
Man till och med ger sig på sekreteriatet och menar att vi släpper spelarna för tidigt efter en utvisning! Visst i ärlighetens namn så ska vi erkänna att AIK-aren lyfte över den ena benet när det var en sekund kvar men den andra foten stod kvar på vår sida av sargen tills klockan slocknade. Sen höll vi verkligen koll på de utvisade att de inte myglade till sig några hundradelssekunder. Men, han hade kvar sin vänsterdoja på golvet på rätt sida om sargen till the bitter end.

Hur många SSL-lag kan stoltsera med att ha inte mindre än 4 personer i sekreteriatet som alla har erfarenhet och rutin från VM-Matcher?? Ett klart proffsigt sekreteriat på internationell nivå. Fattas bara att vi inte skulle klara av att vara både proffs och bemöta båda lagen på ett opartiskt sätt. Rätt ska vara rätt, vi ska vara domarna behjälpliga inte hemma eller bortalaget.

Den enda etablerade spelaren jag stött på med samma attityd är Herr Kranberg när han har en av sina vinnarskalledagar. Han kan också gnälla vidare en stund men det är mera mutter för sig själv än ett totalt misslyckat försök att få medhåll om något som redan är dömt och genomfört.

Måndagkväll betyder träning för Herr Nygren och troligen Bålsta för Skalman medan jag och Skorpan landar framför rutan eftersom det är innebandy på Tv i kväll :)
Älskar dessa dagar då det serveras trevlig underhållning på den där lådan som jag annars bara använder för att uppdatera mig om världen i stort och som sällskap på morgnarna ;)

Inga kommentarer: