onsdag 18 november 2009

Tvära kast i livet


Här sitter jag och njuter av att prata lite skit med pappsingen en stund.
Som vanligt avhandlar vi lite om allt och ingenting.
Vi har liksom en konstig teknik när vi pratar med varandra, vi kan börja med att prata om hur mamma mår och vad läkarna gör för att hjälpa henne och genom ett virrvarr av årtal, minnen och annat landar vi i ett samtal om hur Skorpan har det på jobbet :)

Helt plötsligt får jag veta att Kompis har bestämt sig för att förkovra sig!
Han har hittat en utbildning som börjar i Februari 2010 som han är intresserad av. Nu måste han bara ta reda på vad som krävs av honom för att få gå den och hur han försörjer sig under utbildningstiden ;)

Därefter kastas jag in i ett samtal från mamma som känner sig lite vilse på det stora sjukhuset för helt plötsligt upptäcker hon att hon ska skickas på röntgen. Jag tror nog att det är den där röntgen som jag och läkaren kom överens om att de skulle göra på henne vid nästa behandlingstillfälle bara för att säkerställa att inget nytt dykt upp under de här veckorna som gått. Men hon har säkert glömt bort det så det är därför hon känner sig lite vilsen :(
Hade gärna varit där med henne så inte väntetider och sånt blir så långsamma. Det vet jag att även hennes sambo gärna gjort men han har dragit på sig en förkylning och ligger nerbäddad hemma för att vara frisk och kry när mamma kommer hem igen.

I kväll ska jag och gubben ta en tripp på Ikea :)
Ni kommer väl ihåg att Skorpan gav oss nya tapeter i köket och att vi rev överskåpen vid kyl och frys??
Nu behöver vi ett högskåp så att Kompis kan få tillbaka sin flyttlåda och mina skafferi saker kan få ett eget hem att bo i =)
Det blir dagen/kvällens uppdrag.

Ha det nu så bra i etern och *irl* så ses vi snart igen.

Inga kommentarer: